چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۴:۱۲
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 12847
سه شنبه، ۰۶ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری فورد برای راه اندازی بخش الکتریکی و سه کارخانه تولید باتری

شرکت فورد و شریک کره ای 11/4 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه الکتریکی مونتاژ F-150 و سه کارخانه تولید باتری در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند.

سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری فورد برای راه اندازی بخش الکتریکی و سه کارخانه تولید باتری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، شرکت فورد اعلام کرد انتظار دارد 40 تا 50 درصد حجم خودروهای جهانی آن تا سال 2030 تمام الکتریکی باشد. این در حالی ست که پیش بینی قبلی این شرکت 40 درصد بود.

به نقل از رویترز، به گفته فورد، این شرکت قصد دارد با افتتاح کارخانه های مونتاژ و تولید باتری در استانتونِ تنسی و دو کارخانه تولید باتری در گلندلِ کنتاکی، نزدیک به 11000 شغل ایجاد کند. این پروژه به عنوان بخشی از برنامه قبلی فورد مبنی بر سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد دلار تا سال 2030 برای برقی کردن محصولاتش می باشد. این پروژه ها در سال 2025 راه اندازی می شوند.

این پروژه، بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ 118 ساله فورد می باشد.

لیزا دریک ، مدیر ارشد اجرایی فورد در آمریکای شمالی، در مصاحبه ای با رویترز گفت، که مجموعه مونتاژ و باتری تنسی تقریباً سه برابر مجتمع بزرگ و صد ساله تولید کارخانه فورد در میشیگان خواهد بود. او تأکید کرد که امکان توسعه این پروژه نیز در آینده وجود خواهد داشت.

دریک افزود: "برای ما، این یک نقطه تاریخی است که ما بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ شرکت را برای حرکت به سمت خودرو های الکتریکی، انجام می دهیم."

سهم سرمایه گذاری خودروساز آمریکایی در این پروژه ها 7 میلیارد دلار است و بقیه هزینه را شریک کره ای پوشش می دهد. این شرکت ها 5/8 میلیارد دلار در کنتاکی و 5/6 میلیارد دلار در تنسی سرمایه گذاری خواهند کرد.

این شرکت کره ای که باتری های خودرو های الکتریکی را برای شرکت هایی مانند هیوندا تولید می کند، دارای کارخانه های تولید باتری در ایالات متحده، مجارستان، چین و کره جنوبی می باشد.

شرکت کره ای به نام "SK Innovation"  با تأسیس کارخانه های جدید، ظرفیت سالانه حدود 150 گیگاوات ساعت باتری را در ایالات متحده تأمین می کند.

این کارخانه اعلام کرد، که انتظار می رود تا سال 2025 از ظرفیت تولید سالانه 200 گیگاوات ساعت باتری در جهان بهره برداری کند. ظرفیت فعلی آن 40 گیگاوات ساعت است.

با اعلام این خبر، سهام این شرکت کره ای تا 3/6% افزایش یافت و به بالاترین رقم خود در دو هفته گذشته رسید.

فورد، که قصد دارد وانت برقی F-150 را در بهار آینده به بازار عرضه کند، با سرعت بیشتری به راه انداختن خط تولید خودروهای الکتریکی خود تحت هدایت "Jim Farley"، که در اکتبر گذشته مدیر اجرایی این شرکت بود، می پردازد. در اوایل ماه جاری، فورد به دلیل تقاضای بالای پیش خرید برای این پیکاپ برقی، ظرفیت تولید برنامه ریزی شده را دو برابر کرد و سالانه به 80000 عدد افزایش داد.

با تلاش روزافزون کشورهای اروپایی و چین برای کاهش بیشتر آلایندگی خودروها، فورد و دیگر خودروسازان به شدت تلاش می کنند، تا خود را برای عرضه خودروهای برقی آماده کنند.

کارخانه های تولید باتری مشترک فورد و SK دارای ظرفیت سالیانه 129 گیگاوات ساعت باتری خواهند بود که می تواند در صورت بهره برداری کامل نیاز حدود 2/2 میلیون خودروی برقی را تأمین کند؛ که بیش از دو برابر میزان پیش بینی شده قبلی می باشد. 

فورد قبلاً گفته بود، که برنامه جهانی خودروهای الکتریکی این شرکت، با 10 نیروگاهی که در آمریکای شمالی، اروپا و چین راه اندازی می شود، ظرفیت تأمین حداقل 240 گیگاوات ساعت تا سال 2030 را خواهد داشت. شرکت کره ای اعلام کرده است، که قصد دارد ظرفیت سالانه باتری جهانی را به بیش از 200 گیگاوات ساعت در سال 2025 برساند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!