جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۵۱
دفاعی نظامی - کد خبر : 17291
دوشنبه، ۰۱ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

سرلشکر موسوی: جایگاه امروز ارتش امید آفرین است اما نباید به این اکتفا کنیم

فرمانده کل ارتش گفت: ما در بسیاری از عرصه‌ها، ظرفیت ارائه الگو به جامعه داریم که نیاز است از این ظرفیت‌‎ها نیز استفاده کنیم. جایگاه امروز ارتش امید آفرین است اما نباید به این اکتفا کنیم.

سرلشکر موسوی: جایگاه امروز ارتش امید آفرین است اما نباید به این اکتفا کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در دومین جشنواره دوسالانه طرحهای فرهنگی مصباح، با تبریک فرارسیدن سوم شعبان و گرامیداشت روز پاسدار اظهار داشت: نگاه محبت آمیز مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در ۱۹ بهمن امسال به ارتش، نیازمند مرور چندباره است. واژه‌ها و ویژگی‌هایی که ایشان به کار بردند، هم شوق‌انگیز و امیدآفرین است و هم مسئولیت ما را چند برابر کرده است.

وی با اشاره به بیانات فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) تصریح کرد: ایشان ارتش را ارتش مومن، عزیز، انقلابی، مردمی و پیش‌برنده کارهای بزرگ و شگفت‌آور توصیف کردند. همچنین ایشان فرمودند که ارتش امروز به مراتب انقلابی‌تر، مومن‌تر و خالص‌تر از روزهای اول انقلاب است. فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) در بخش دیگری از فرمایشات خود ارتش را نماد استقلال و استحکام، مورد اعتماد و عزیز بین مردم و مسئولان خواندند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بخشی قابل توجهی از این افتخارات، نتیجه اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح است. این اتفاق جای تقدیر از همه عزیزانی دارد که طراحی و اجرای طرح‌های مصباح را وظیفه و تکلیف خود دانستند و ما را صاحب چنین جایگاهی نزد فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) کردند.

امیر سرلشکر موسوی گفت: فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) فرمودند که «هم ملت و هم مسئولان قدر ارتش را می‌دانند و شما هم قدر خود را بدانید». این نکته که باید قدر خود را بدانیم، بسیار جای کار دارد. این جایگاه و عزتی را که ارتش دارد، باید قدر دانست. ایشان همچنین فرمودند که «کارهایی که ارتش می‌کند، مایه خرسندی و احساس عزت مردم است و بالاترین ارزش را ارتش دارد، یعنی محبوب شدن نزد پروردگار.».

 وی افزود: ممکن است در برخی مسائل نقص داشته باشیم یا در مسائلی هم احساس کنیم که کُندی وجود دارد اما وقتی به ارزش و جایگاه ارتش نگاه می‌کنیم، این مسائل قابل اغماض است. در جلسات هم‌فکری و مشورت در نیروها و یگان‌های ارتش باید روی این مسئله که لازم است قدر خود را بدانیم، کار شود.

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: اینکه فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) فرمودند که «آدم باید افتخار کند که جزو چنین ارتشی است»، خیلی ارزشمند است و معنا و مفهوم بسیاری دارد. شبانه‌روز فعالیت کردیم، بیش از ۴۸ هزار شهید دادیم و همه دست به دست هم دادند که به چنین جایگاهی رسیدیم و وقتی محبوب خدا خوانده می‌شویم، دیگر چه چیزی می‌تواند این معادله را تغییر دهد. باید شاکر این نعمت باشیم و قدر خود را دانستن، شکرگذاری از این نعمت است.

موسوی با اشاره نتیجه اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح در ارتش عنوان کرد: براساس آمار عملکرد طرح‌های فرهنگی مصباح مشخص شده در بسیاری از جهات در رتبه خیلی خوبی قرار داریم و از چند سال پیش در حال پیشرفت هستیم اما بارها تاکید کرده‌ام که خوب بودن برای ارتش کافی نیست. ارتش با چنین پشتوانه‌ای و با خانواده‌های صبور و کم‌نظیر، ظرفیت‌های بسیاری زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و می‌تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود.

وی در پایان گفت: وقتی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند که «ارتش، نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است و می‌توان آن را سر دست گرفت و به ملت بلکه به دنیا نشان داد» نوعی الگوسازی است. ما در بسیاری از عرصه‌ها، ظرفیت ارائه الگو به جامعه داریم که نیاز است از این ظرفیت‌‎ها نیز استفاده کنیم. جایگاه امروز ارتش امید آفرین است اما نباید به این اکتفا کنیم

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!