پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۵۰
سیاست - کد خبر : 5548
سه شنبه، ۱۱ آذر، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

سخنگوی وزارت خارجه: گزارشی از حمله به یک سردار سپاه در سوریه نشنیده‌ام

سعید خطیب‌زاده درباره به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه در سوریه در حملات پهپادی گفت: گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به نظر می‌رسد خبرسازی است البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح باید اظهارنظر کند.

سخنگوی وزارت خارجه: گزارشی از حمله به یک سردار سپاه در سوریه نشنیده‌ام

بهگزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز با خبرنگاران که به‌شکل مجازی برگزار شد، شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت و اظهار داشت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی نامش برای همیشه جاویدان باقی می‌ماند و اسوه‌ای برای فرزندان امروز و فردای ایران اسلامی خواهد بود.

وی با تبریک روز مجلس تصریح کرد: برای نمایندگان مجلس آرزوی توفیق در تقنین و نظارت را دارم.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی طی یک هفته گذشته خاطرنشان کرد: در پنجم آذرماه سفر دو، سه روزه به افغانستان داشتم و درباره مباحث فرهنگی، مردمی و رسانه‌ای داشتم و علاوه بر دیدار با عبدالله عبدالله، مقامات وزارت خارجه و فرهنگ افغانستان، با اصحاب اندیشه و قلم دیدارهایی داشته و گفت‌وگویی را انجام دادند. هیچ راهبردی درست نمی‌شود مگر آنکه پیوست قوی فرهنگی، رسانه‌ای و مردمی داشته باشیم.

خطیب زاده با بیان اینکه در روزهای گذشته ظریف با همتایان سوری، سوئدی و جمهوری آذربایجان گفت وگو داشت و  ابراز کرد: ظریف در اجلاس ژنو با موضوع افغانستان سخنرانی کردند. در پنجم آذر ماه یک تبادل زندانیان سه جانبه‌ای در تهران انجام شد. پس از ترور شهید فخری‌زاده تعداد زیادی از کشورها این اقدام را محکوم کرده و تماس‌های زیادی با وزیر امور خارجه انجام دادند. وزرای خارجه قطر، عمان، عراق، افغانستان، کویت و... تماس‌هایی را انجام دادند و در این تماس، حادثه تروریستی محکوم شد و به ملت و دولت ایران تسلیت گفته شد.

شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه خبرسازی است

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه در سوریه در حملات پهپادی بیان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به نظر می‌رسد خبرسازی است. البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح باید اظهارنظر کند.  

جز یک کشور در منطقه همه اقدام تروریستی را محکوم کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره محکومیت‌های ترور شهید فخری‌زاده یادآور شد: در شهادت دکتر فخری‌زاده حجم بالایی از محکومیت را از کشورهای مختلف در حوزه‌های جغرافیایی منطقه دریافت کردیم. در خلیج فارس به جز یک کشور همه محکوم کردند و برخی با عبارات و تعابیر تندی این اقدام را محکوم کردند. در شرق، غرب و شمال این اقدام محکوم شد. البته همانطور که ظریف توییت کرد، از مدعیان حقوق بشر انتظار وجود داشت محکم‌تر محکوم کنند ولی بخشی از سر این داستان، به سیاست‌های آنها برمی‌گشتند و ضمن آنکه نمی‌توانستند محکوم نکنند، دعوت به خویشتنداری کردند که عبارتی کمتر از انتظار ماست.  

خطیب‌زاده پیگیری‌های وزارت امور خارجه در رابطه با ترور شهید فخری‌زاده، عنوان کرد: بعد از این اتفاق، بیانیه‌ای داده و محکوم کردیم. ظریف هم در سطح بالا پیام داد و توییت هم کردند و گفتند مسئولیت این ترور برعهده اسرائیل است و انتظار ایران را تشریح کردند. بلافاصله در نیویورک، نامه ما از سوی سفیر ایران به دبیرکل سازمان ملل تحویل داده شد. سفرای ما در بسیاری از کشورها اصل ماجرا به اطلاع پایتخت‌ها با جزییاتش رسیده شد.  

وی ادامه داد: این راه ادامه خواهد یافت و به دنبال مسئولیت‌پذیری طرف مقابل هستیم و به نظر ما یکی از بهترین کمپین‌هایی است که می‌تواند موجب انزوای بیشتر رژیم اشغالگر اسرائیل شود.  

درباره ترور سناریوی هالیوودی زیادی مطرح شد

خطیب زاده درباره ادعای یک روزنامه عربی درخصوص ترور شهید فخری‌زاده و حضور یک پهپاد اسرائیل در این باره گفت: مراجع امنیتی و نظامی باید در این باره اظهارنظر کنند. سناریوهای هالیوودی زیاد مطرح شده است. کارزار اطلاعاتی که از آلبانی، اسرائیل و واشنگتن شروع شده، نباید موجب سردرگمی ما شود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!