پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۳۶
دولت - کد خبر : 10352
پنجشنبه، ۲۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

سخنگوی شورای نگهبان : نگرانی کمبود تعرفه را نداریم

در روز جمعه ستاد نظارت بر انتخابات به صورت برخط با همه شعب در تماس است تا در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین فرصت رفع شود

سخنگوی شورای نگهبان : نگرانی کمبود تعرفه را نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعبیری که رهبری برای انتخابات به کار بردند رویداد سرنوشت ساز بود. رویداد سرنوشت سازی که انتخابات 1400 را رقم می زند، آنچه که وظیف شورای نگهبان در انتخابات است پاسداری و صیانت از آرای مردم است. در طی ادوار مختلف انتخابات تمام تلاش خود را بکار برده ایم تا از این حق الناس به درستی صیانت شود و حق مردم در تعیین سرنوشت نگهبانی شود.

علاوه بر سلامت انتخابات که همیشه یک ملاک اصلی بوده ، سلامت مردم را هم در این دوره مدنظر قرار داریم و اقدامات مختلفی هم انجام گرفته است. وقتی از جایگاه و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود سخن می گوییم انتظارات این است که پاسداری و صیانت صحیح و دقیق انجام شود. دغدغه هایی را رهبری در روز گذشته مطرح کردند که بسیار بجا است.

وی افزود: در روز جمعه ستاد نظارت بر انتخابات به صورت برخط با همه شعب در تماس است تا در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین فرصت رفع شود از جهت شورای نگهبان مشکل کمبود تعرفه و یا توزیع غیر صحیح تعرفه، نخواهیم داشت. طبق تاکید رهبری ما باید تدابیری را برای رعایت سلامت داشته باشیم و اقدامات از این قبیل است که از ابتدا بین کارشناسان در وزارت کشور آغاز شده است، فاصله گذاری ها، استفاده بیشتر از فضای باز برای شعب ، ضدعفونی کردن شعب و ملزومات انتخابات و یک ناظر از سوی وزارت بهداشت برای رعایت نکات ایمنی هر شعبه حضور دارد.

برای جلوگیری از تخلفات احتمالی ، بازرسان ویژه ای در نظر گرفته شده که به ستاد تهران اعزام می شوند. در شهرستان ها هم می توانند این بازرسان را اعزام کنند و مردم هم اگر تخلفی می شود گزارش دهند. در حدود 67 هزار شعبه در سراسر کشور برای انتخابات فردا پیش بینی شده که این میزان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هفت درصد و نسبت به انتخابات مجلس 22 درصد افزایش داشته است.

کدخدایی در مورد ردصلاحیت لاریجانی و احمدی نژاد گفت: براساس اصل 115 مستندات هر نامزد که مطرح می شود ، اعضا باید 7 رای مثبت را نسبت به هر فرد بدهند اینکه هر عضو بر چه اساس رای مثبت و منفی می دهند را نمی توانیم بیان کنیم زیرا من هم نمی دانم، ملاک و میزان رای اعضای شورا است. اگرچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی برای بیان این دلایل نداریم اما هر کدام از افراد که درخواست کردند دلایل را پس از برگزاری جلسه با فرد خدمتش مطرح کرده ایم، هفته گذشته با چهار کاندیدا خود من جلسه داشتم ، دو نفر دیگر درخواست داشتند که بعد از پیدا کردن فرصت حتما دعوت می کنیم و مطالب را خدمتشان مطرح می کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!