چهارشنبه، 29 فروردين، 1403 | Wednesday 17th of April 2024
۰۰:۳۴
سلامت - کد خبر : 5524
شنبه، ۰۸ آذر، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا : 87 شهر از وضعیت قرمز خارج شدند

باید دو تا سه هفته منتظر باشیم که روند فوتی ها نیز کاهش پیدا کند، زیرا ورودی بیمارستان ها کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا : 87 شهر از وضعیت قرمز خارج شدند
دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در حاشیه جلسه این ستاد اظهار داشت: سامانه یکپارچه رصد آزمایش ها را راه اندازی کردیم و الان همه آزمایش های کرونا مثبت در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می شود. ما طی چهار روز گذشته از حضور 1748 ننفر که کرونا مثبت بودند اما قصد خرید بلیت داشتند یا بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خریداری کرده بودند، جلوگیری کردیم. برای کنترل افراد کرونا مثبت و ممانعت از حضور انها در حمل و نقل عمومی و ادارات امروز مصوبه ای داشتیم که طبق آن همراه داشتن کارت ملی برای دریافت خدمات الزامی است. 
 
میزان رعایت پروتکل ها به 90 درصد رسیده است
رئیسی با بیان روند مطلوب مراقبت از بیماران در بیمارستان ها طی ماه های گذشته افزود: بعد از اعمال تعطیلی 2 هفته ای، مردم در رعایت پروتکل ها و محدودیت ها بسیار خوب عمل کردند و باعث شدند وضعیت شهرها تغییر کند. میزان رعایت پروتکل ها به بالای 90 درصد رسیده و روند بیماری رو به کاهش گذاشته است. ما از 160 شهرستانی که در وضعیت قرمز بودند، در 145 شهر روند کاهشی شاهد هستیم، در 15 شهر باقی مانده هم فکر می کنم طی این هفته روند کاهشی شروع خواهد شد، از 89 شهری که از 5 آبان در آن ها محدودیت هایی اعمال شد، 87 شهر از وضعیت قرمز خارج شدند و به نارنجی یا زرد تبدیل شدند که نشان دهنده رعایت پروتکل ها است. 
 
وی عنوان داشت: باید دو تا سه هفته منتظر باشیم که روند فوتی ها نیز کاهش پیدا کند، زیرا ورودی بیمارستان ها کاهش یافته است. البته باید همچنان ماسک بزنیم و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنیم، مردم باید از حضور در مراسم ها به ویژه در فضاهای بسته خودداری کنند. با توجه به سرد شدن هوا و کاهش تهویه، فضاهای بسته می تواند در شیوع بیماری بسیار موثر باشد. 
 
میزان تست ها تا پایان ماه به 120 هزار تست در روز می رسد
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اعلام اینکه میزان تست ها تا پایان این ماه به روزانه 100 تا 120 هزار عدد خواهد رسید افزود: سامانه و برنامه ای داریم که دوشنبه همین هفته مجددا وضعیت شیوع بیماری در شهرهای قرمز رصد خواهد شد و اگر همچنان قرمز باشند محدودیت ها ادامه خواهد داشت و اگر تبدیل به نارنجی یا زرد شده باشند، مطمئنا نحوه اعمال محدودیت ها تغییر خواهد کرد. البته همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر اینکه الزامی به حضور بعضی از نیروها باشد. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 29 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!