پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۳۸
سیاست - کد خبر : 9035
سه شنبه، ۰۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

سخنگوی دولت : فایل صوتی ظریف به سرقت رفته است

این گفتگو بخشی از برنامه آنسوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش های و دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم بود

سخنگوی دولت : فایل صوتی ظریف به سرقت رفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (سه شنبه 7 فروردین) با اشاره به انتشار فایل صوتی صحبت های وزیر امور خارجه و حواشی آن اظهار داشت: این فایل صوتی توسط تلویزیون کینه توز که با دلار های نفتی اداره می شود و از روز تاسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است منتشر شد، این امر نشانه توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی مصاحبه است.

انتشار فایل صوتی گزینشی و شیطنت آمیز بود

ربیعی در ادامه گفت: رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند ، عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه ای علیه دولت ، نظام ، انسجام داخلی ، نهادهای کارآمد و سرفراز ما در میدان ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ما است. این فایل درواقع گزینشی از یک گفتگوی طولانی می باشد که با جهت گیری های شیطنت آمیز مختلف منتشر شد.

وی افزود: این گفتگو بخشی از برنامه آنسوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش های و دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم بود که زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه هایی را با وزیران و معاونان رئیس جمهور در چهارچوب تاریخ شفاهی دولت های یازدهم و دوازدهم انجام شده است. بنا بود که فایل کامل نسخه صوتی تصویری و مکتوب گفتگوها در دفتر هیئت دولت با درجه طبقه بندی آرشیو شود و یک نسخه گزیده از هر گفتگو با توافق مصاحبه شونده ها در یک نهاد مطالعاتی آرشیو و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

هدف مصاحبه بررسی موانع سیاستگذاری بود

سخنگوی دولت درباره هدف اول از تهیه این گفتگوها بیان کرد: هدف اول آسیب شناسی سیاستگذاری های دستگاه های مختلف از زبان مسئولان عالی دستگاه ها، پرسیدن موانع سیاست گذاری و مشکلات آن مدنظر بوده تا با سندی تاریخی و قابل استفاده از تجربیان مسئولان پیشین برای آیندگان باشد. کاملا قابل انتظار است که در جریان آسیب شناسی جنبه نقد بیشتری هم دیده شده است ولی این نافی همکاری و همدلی بین همه مسئولان دستگاه های ایرانی در عرصه عمل نیست.

ربیعی عنوان کرد: کلیه دستگاه ها با نگاه های ساختارشناسانه به ساختارهای موجود، اصطکاک های بین دستگاهی فرآیندهای سیاست گذاری موجود را بحث کردند و طبیعی است جنس آسیب شناسی در وزارت خارجه کاملا متفاوت بود. طبیعی است دستگاه دیپلماسی ما مانند همه جهان با توجه به نوع ماموریت های محوله و در چارچوب های عملیاتی متفاوت از نظر روشی ، نگاه متفاوتی نسبت به سیاست ها و نحوه پیگیری سیاست ها با نهادهای دیگر داشته باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!