شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۴:۵۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15069
سه شنبه، ۲۱ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

ساسولی رئیس پارلمان اروپا در بیمارستانی در ایتالیا درگذشت

سخنگوی وی گفت، دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا، سوسیالیست ایتالیایی و روزنامه نگار سابق، بامداد روز سه شنبه در سن 65 سالگی در بیمارستانی در ایتالیا درگذشت.

ساسولی رئیس پارلمان اروپا در بیمارستانی در ایتالیا درگذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، او از ژوئیه 2019 رئیس مجلس 705 کرسی بود و دوره ریاست او قرار بود در این ماه به پایان برسد. به طور گسترده انتظار می رود که روبرتا متسولا، قانونگذار مالتی، از حزب محافظه کار مردم اروپا (EPP) جانشین او شود.

به نقل از رویترز، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا گفت: «ساسولی نماد تعادل، انسانیت و سخاوت بود. این ویژگی ها همیشه توسط همه همکارانش از هر بخش سیاسی و هر کشور اروپایی به رسمیت شناخته شده است.»

دوران رهبری او در مجمع اتحادیه اروپا تحت تسلط بحران کرونا بود و به او برای معرفی سیستم رای گیری از راه دور که به پارلمان اجازه می داد حتی در زمانی که بسیاری از اروپا مجبور به قرنطینه های مکرر شده بودند به فعالیت خود ادامه دهد، اعتبار داده شد.

ساسولی در ماه سپتامبر به پنومونی لژیونلا مبتلا شد و در دسامبر پس از تحمل عوارض مربوط به سیستم ایمنی خود به بیمارستان بازگشت.

او 10 سال پیش تحت پیوند مغز استخوان قرار گرفته بود و در کلینیک سرطان در شهر آویانو در شمال شرقی ایتالیا درگذشت.

پرچم‌های نهادهای اتحادیه اروپا به دلیل ستایش ساسولی نیمه افراشته شد.

اورسولا ون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، محافظه‌کاری که علیرغم حضور در اردوگاه‌های مختلف، از حمایت ساسولی در پارلمان اتحادیه اروپا برخوردار بود، گفت که او دوست عزیزی را از دست داده است.

او به خبرنگاران گفت: «امروز روز غم انگیزی برای اروپا است. اتحادیه ما یک اروپایی پرشور، یک دموکرات صادق و یک مرد خوب را از دست می دهد. او می‌خواست اروپا متحدتر، به مردمش نزدیک‌تر و به ارزش‌های ما وفادارتر باشد. این میراث اوست.»

 

تعهد کنید که با ناسیونالیسم افراطی مقابله کنید

ساسولی در سخنرانی افتتاحیه خود از اروپایی ها خواسته بود با "ویروس" ناسیونالیسم افراطی مقابله کنند و خواستار اصلاح قوانین اتحادیه اروپا در مورد مهاجرت و پناهندگی سیاسی شد.

او اخیراً نتوانست ریاست پارلمان مستقر در استراسبورگ را برعهده بگیرد و رویداد سالانه اتحادیه اروپا در سپتامبر را از دست داد.

ساسولی در سال 1956 در فلورانس به دنیا آمد اما در کودکی به رم نقل مکان کرد. او قبل از پیوستن به رادیو تلویزیون دولتی ایتالیا، RAI، به عنوان روزنامه‌نگار شروع به کار کرد و در آنجا اخبار اصلی عصر را ارائه می‌کرد.

او در سال 2009 به سیاست روی آورد و به حزب چپ میانه دموکرات پیوست و به راحتی در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شد. پس از تلاش ناموفق برای شهردار شدن در رم، او بر سیاست اروپا تمرکز کرد.

خبر مرگ او بر برنامه های خبری صبحگاهی ایتالیا غالب شد.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر سابق ایتالیا در توییتر نوشت: «مرگ او ضایعه بزرگی برای کل جامعه ایتالیا و برای همه کسانی است که درست مانند او، پروژه خانه بزرگ اروپایی را باور و بر آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

ساسولی در زمان مرگ یک همسر و دو فرزند داشت. 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!