شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۴:۳۹
خاورمیانه - کد خبر : 15092
چهارشنبه، ۲۲ دي، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک بی سابقه 4.4 میلیارد دلاری برای آینده افغانستان

آژانس‌های سازمان ملل متحد به دنبال جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه 4.4 میلیارد دلاری برای افغانستان در سال 2022 هستند و این کمک‌ها را یک "نیاز اساسی" برای اطمینان از آینده این کشور پس از یک دوره آشفتگی که بعد از به قدرت رسیدن طالبان و خروج آمریکا از این کشور آغاز شده است، نامیدند.

سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک بی سابقه 4.4 میلیارد دلاری برای آینده افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سازمان ملل می‌گوید این درخواست که تقریباً یک چهارم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، بزرگ‌ترین درخواستی است که تاکنون برای یک کشور انجام شده است و سه برابر رقمی است که این کشور در سال 2021 هنگام فروپاشی دولت تحت حمایت ایالات متحده دریافت کرد.

به نقل از رویترز، مارتین گریفیث، مسئول کمک‌های سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: «این یک اقدام کاملاً ضروری است که ما امروز در مقابل جامعه بین‌المللی قرار می‌دهیم. بدون تامین مالی، آینده ای وجود نخواهد داشت، ما نیاز داریم که این کار انجام شود، در غیر این صورت، تنها درد و رنج وجود خواهد داشت.»

توقف ناگهانی کمک های خارجی پس از پیروزی طالبان در مرداد ماه، اقتصاد شکننده افغانستان را در آستانه فروپاشی قرار داد و قیمت مواد غذایی به سرعت افزایش یافت و باعث گرسنگی گسترده شد.

تحریم‌های غرب علیه طالبان نیز مانع از عبور مواد اولیه غذا و دارو شد، اگرچه پس از تصویب معافیت‌ها توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد و واشنگتن در ماه دسامبر، این امر کاهش یافته است.

گریفیث که با مقامات طالبان ملاقات کرده است، گفت که این طرح بشردوستانه "با دقت تنظیم" شده است؛ تا کمک ها مستقیماً به افراد نیازمند ارسال شود نه به مقامات.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت که بهبود امنیت فرصتی را برای جذب میلیون ها نفر از مردمی که به دلیل درگیری طولانی مدت آواره شده بودند، به کشورشان ارائه کرد و افزود که از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفتند، 170000 نفر به کشور بازگشته اند.

گراندی گفت: «درگیری بین طالبان و دولت قبلی به پایان رسیده است و این فضای امنی را ایجاد کرده است که به نظر من باید از آن استفاده کنیم

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!