جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۵۱
اجتماعی - کد خبر : 12049
دوشنبه، ۰۸ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را منتشر کرد

سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ را امروز دوشنبه ۸ شهریورماه به صورت کارنامه در سایت منتشر کرد.

سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را منتشر کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh. org کارنامه و نتیجه اولیه آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ را منتشر کرده است. 
 
داوطلبان مجاز می‌توانند پس از دریافت کارنامه خود، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام کنند. تعداد مجاز به انتخاب رشته ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر هستند که از این تعداد ۲۲۰ هزار و ۱۷۰ نفر زن (۵۴ درصد) و تعداد ۱۸۶ هزار ۲۵۷ نفر مرد (۴۶ درصد) هستند. ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر است. 
 
آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای 6، 7 و ۸ مرداد ماه برگزار شد و بر اساس آمار تعداد ثبت نام شدگان در این آزمون ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ نفر که از این تعداد ۳۳۴ هزار و ۶ نفر زن (معادل ۵۲ درصد) و تعداد ۳۰۲ هزار و ۵۹۱ نفر مرد (معادل ۴۸ درصد) بودند. که این تعداد نسبت به سال قبل ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر کمتر است.
 
ضرورت دارد داوطلبان مجاز به‌انتخاب رشته علاوه بر مشاهده کارنامه، براساس برنامه زمانی و اطلاعیه مندرج در سایت سازمان، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و رشته محل های مجاز خود را انتخاب کنند.
 
گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد و فهرست معرفی‌شدگان چندبرابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و… و اسامی چندبرابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.
 
آزمونهای تشریحی و مصاحبه و… ارگان‌ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه تا اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام می شود و  نتایج نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ برروی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!