شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۳۸
حقوقی و قضایی - کد خبر : 11615
پنجشنبه، ۲۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

سازمان تعزیرات حکومتی به تقویت و کارآمدی بیشتر نیاز دارد

حقوقدان و وکیل دادگستری تقویت سازمان تعزیرات حکومتی را مهمترین مسئولیت وزیر دادگستری دانست و گفت: با وجود زحمات مسئولان پیشین، وزیر جدید باید بر کارآمدتر کردن و تقویت سازمان تعزیرات حکومتی اهتمام ورزد.

سازمان تعزیرات حکومتی به تقویت و کارآمدی بیشتر نیاز دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیی ایران زمین به نقل از ایرنا، امیرمسعود مظاهری در گفت‌وگو با رسانه ها با توجه به اینکه از سوی دولت سیزدهم  «امیرحسین رحیمی» به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری معرفی شده است، گفت: به نظر می‌رسد رحیمی در وزارت دادگستری بتواند مفید فایده واقع شود زیرا سال‌ها معاون پارلمانی رئیس قوه قضاییه بوده و انسان متعادل، فروتن و با اخلاق است. 
 
این حقوقدان و وکیل دادگستری سازمان تعزیرات حکومتی را یکی از مسئولیت های مهم وزارت دادگستری برشمرد و اظهار داشت:  نظارت بر بازار مانند برخورد با گران فروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب، قاچاق کالا و ... از فعالیت های حساس سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می شود. 
 
وی با اشاره به اینکه  مسئولان قبلی قطعا برای تقویت سازمان تعزیرات حکومتی زحمات زیادی کشیده اند، تاکید کرد: نیازی که احساس می شود وزیر پیشنهادی دادگستری باید بر کارآمدتر کردن و تقویت سازمان تعزیرات حکومتی تمام همت خود را به کارگیرد.
 
مظاهری در ادامه با بیان اینکه وزارت دادگستری در حوزه‌های دیگری نیز مسئولیت دارد، عنوان کرد: اما با توجه به شعارهای اقتصادی دولت جدید و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی  درباره مسائل اقتصادی، به نظر می‌رسد اولویت وزیر جدید دادگستری باید تقویت تعزیرات در برخورد با نقض‌کنندگان قوانین و مقررات در سطح بازار باشد.  
 
وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری سوابق مدیریتی و اجرایی بسیاری نظیر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم، مشاور رئیس قوه قضائیه، دادستان دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور هماهنگی مجلس را در طول ۳۵ سال خدمت در مشاغل مختلف قضایی در کارنامه دارد. 
 
امین‌حسین رحیمی متولد سال ۱۳۴۷ در شهرستان ملایر و دانش آموخته دکتری فقه و حقوق جزا و قاضی دادگستری است.
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!