پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۱۰
محور مقاومت - کد خبر : 10107
سه شنبه، ۱۸ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره میون

نخست وزیر دولت مستعفی یمن :دستور داد درباره صحت خبر ساخت یک پایگاه نظامی اماراتی در جزیره میون واقع در مرکز تنگه باب المندب تحقیق کنند

ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره میون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به نقل از  روزنامه عربی۲۱، معین عبد الملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در پاسخ به نامه یک هفته قبل نمایندگان پارلمان دولت مستعفی یمن درباره اقدام امارات در ساخت پایگاهی سری در جزیره میون اظهار کرد: به مسؤولان مربوطه دستور دادیم در خصوص صحت اطلاعات مندرج در نامه نمایندگان پارلمان تحقیق کرده و نتیجه را در قالب گزارشی مفصل ارائه دهند.

علی المعمری، از نمایندگان پارلمان دولت مستعفی یمن اظهار کرد: پاسخ دولت به سوال‌های نمایندگان پارلمان درباره دو جزیره سقطری و میون ناامیدکننده بودند و این مساله ناتوانی غیر قابل توجیه دولت در پاسخ به سوالی قانونی و حقی واقعی در یک موضوع بسیار مهم و حساس را نشان می‌دهد که سکوت در برابر آن و یا نادیده گرفتن آن خیانتی ملی است.

این نماینده پارلمان دولت مستعفی یمن تاکید کرد: بر اساس این پاسخ مبهم، کابینه هویت طرف‌هایی را که از سوی کابینه مامور هستند به سوالات نمایندگان پارلمان پاسخ دهند، مشخص نکرد و این یک سابقه خطرناک به ویژه در موضوعی حساس و مهم درباره نقض حاکمیت ملی جزایر کشور محسوب می‌شود.او افزود: دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یمن وظیفه هر سه قوای اجرایی، قانون‌گذار و قضایی است و هر گونه غفلت از این دستاوردها نقض یک جانبه قانون اساسی است.

به گفته المعمری، مردم به تنهایی منبع مشروعیت هستند و پارلمان به عنوان نهاد نظارتی هنوز تنها موسسه‌ای است که این خواسته را منعکس می‌کند.

سلطان البرکانی، رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن اواخر ماه گذشته از عبدالملک درباره ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره میون توضیح خواست.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!