شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۰۹
فناوری - کد خبر : 3966
جمعه، ۲۶ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱:۰۰

ساخت ماسکی که با شناسایی ویروس کرونا روشن می شود!

در سال 2018 حسگرهای این آزمایشگاه قادر به تشخیص ویروس های سارسريال هپاتیت، ابولا، آنفولانزا و دیگر ویروس ها بوده اند.

ساخت ماسکی که با شناسایی ویروس کرونا روشن می شود!


به گزارش ایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، طبق اطلاعات موجود در موسسه "ویس دانشگاه هاروارد"، گروهی از دانشمندان دانشگاه هاروارد و موسسه MIT در سال 2016 و با شیوع ویروس هایی چون ابولا و زیکا ابزارهای تشخیصی را برای این ویروس ها توسعه دادند. درحال حاضر با کمک آن ابزارها می خواهند نوعی ماسک را توسعه بدهند که بتواند ویروس کرونا را شناسایی کند، بنابر گزارش ها آزمایش این ماسک طی هفته های آتی انجام خواهد شد.


محققان درحال تطبیق ابزارها بر روی ماسک هستند تا هنگامی که یک فرد مبتلا به ویروس کرونا نفس می کشد، عطسه یا سرفه می کند، آن ماسک سیگنال فلورسنت از خود منتشر کند. حتی این امکان برای پزشکان به وجود می آید تا از این ماسک برای شناسایی بیمارانی که در اتاق انتظار منتظر هستند به عنوان یک ابزار غربالگری مقدماتی افراد استفاده کنند. از این ماسک ها می توان در فرودگاه ها نیز استفاده کرد و در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات ، می تواند خطاهای ناشی از سایر روش های غربالگری مانند اندازه گیری دما را اصلاح کند.

 

  • نتایج آزمایشات امیدوار کننده بوده است


براساس نظر دانشمندان در چنین وضعیتی که با کمبود آزمایش های تشخیصی و تاخیر در اعلام نتایج رو به رو هستیم، به ابزار تشخیصی نیاز داریم تا به سرعت بیماران را شناسایی کند. "بیزنس اینسایدر" اعلام کرد که طبق گفته محققان، توسعه این ماسک در آزمایشگاه فعلا در مرحله مقدماتی است اما نتایج بسیار امیدوار کننده می باشد. در هفته های گذشته آزمایشاتی بر روی حسگر های شناسایی روی نمونه کروناویروس موجود در بزاق انجام شده است. نکته مهم در مورد این آزمایشگاه این است که، در سال 2018 حسگرهای این آزمایشگاه قادر به تشخیص ویروس های سارسريال هپاتیت، ابولا، آنفولانزا و دیگر ویروس ها بوده اند.


این حسگر ها از مواد ژنتیکی RNA و DNA ساخته شده اند که به ویروس ها متصل می گردند، این مواد ژنتیکی با استفاده از روش خشک کردن انجمادی و با کمک دستگاهی به نام "لیوفیلیزر" که رطوبت را جذب می کند به درون پارچه وارد می شوند. این حسگرها برای فعال شدن به رطوبت حاصل از ذرات تنفسی مانند بزاق یا مخاط و شناسایی توالی ژنتیکی ویروس نیاز دارند، با این حال سیگنال تشخیص با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نمی باشد. از این رو برای ایجاد نور فلورسنت از دستگاهی با نام "فلوریمتر" استفاده می شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!