جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۳۲
علم و فناوری جهان - کد خبر : 14257
دوشنبه، ۱۵ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

ساخت جعبه سیاه برای زمین

این دستگاه در یک دشت خالی در تاسمانی استرالیا قرار خواهد گرفت. محققان پشت این پروژه می گویند این منطقه به دلیل ثبات زمین شناسی و همچنین ژئوپلیتیک آن انتخاب شده است. سایر مکان‌های پیشنهادی در مالت، نروژ و قطر قرار داشتند.

ساخت جعبه سیاه برای زمین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محققان دانشگاه تاسمانی با شرکت ارتباطات بازاریابی استرالیایی "Clemenger BBDO" برای ایجاد یک جعبه سیاه برای سیاره ما همکاری کرده اند؛ که به گفته آن ها به نسل های آینده، در خصوص آنچه باعث انقراض بشریت شده است، خواهد گفت.

به نقل از اسپوتنیک، جعبه‌های سیاه نصب‌شده بر روی هواپیماها و خودروها نقش ارزشمندی در تعیین علل حوادث دارند، پس چرا زمین نباید یکی از آن‌ها را داشته باشد. جیم کورتیس، مدیر اجرایی کلمنجر گفت که این پروژه کاملاً غیرتجاری است.

این جعبه از فولادی به ضخامت 7.5 سانتی‌متر ساخته خواهد شد و با انبوهی از محفظه‌های ذخیره‌سازی پر می‌شود، که به گفته محققان "هر قدمی که ما به سمت" یک فاجعه بالقوه برمی‌داریم را ثبت می‌کند، به این معنی که آن ها اطلاعاتی در مورد آلودگی، انقراض گونه‌ها، اسیدی شدن اقیانوس ها و همچنین رویدادهای مرتبط با تغییرات آب و هوایی مانند متوسط دما و سطوح دی اکسید کربن را جمع‌آوری می‌کنند. 

اگرچه ساخت سازه برای قرار دادن جعبه در اواسط سال 2022 آغاز می شود؛ اما هارد دیسک ها قبلاً ضبط اطلاعات را آغاز کرده اند. جعبه سیاه که به اندازه یک اتوبوس خواهد بود، دارای پنل های خورشیدی نیز خواهد بود تا ذخیره انرژی پشتیبان را فراهم کند.

جعبه سیاه یک اتصال اینترنتی خواهد داشت و همچنین داده های متنی مانند اخبار مربوط به رویدادهای بین المللی کلیدی مانند کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل را جمع آوری می کند.

جاناتان کنیبون، یکی از بنیانگذاران گروه هنری "Glue Society"، که در این پروژه نیز مشارکت دارد، گفت که این دستگاه "ساخته شده است تا از همه ما بیشتر زنده بماند".

محققان می گویند در حالی که هدف اصلی کمک به تمدن های آینده یا کسانی است که به جعبه سیاه دسترسی پیدا می کنند تا بفهمند برای جلوگیری از فجایع چه باید کرد، آن ها همچنین امیدوارند که سیاستمداران اقدامات جدی تری برای حفاظت از محیط زیست در پیش گیرند.

جاناتان کنیبون گفت: «این دستگاه همچنین برای نظارت بر رهبران جهان نیز هست. وقتی مردم می دانند که اعمالشان در حال ضبط شدن هستند، بر آنچه انجام می دهند و می گویند تاثیر می گذارد.»

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!