پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۴۴
سلامت - کد خبر : 3347
دوشنبه، ۲۵ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

ساخت 70 نوع واکسن برای کرونا

سازمان بهداشت جهانی (WHO): تاکنون 70 واکسن برای ویروس کرونای جدید یافت شده و آخرین مورد آن مربوط به یک شرکت چینی در هنگ ‌کنگ است.

ساخت 70 نوع واکسن برای کرونا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، تا کنون برای کووید 19 که معروف به بزرگترین بحران عصر حاضر است، هیچ راه درمانی به صورت رسمی یافت نشده است. تنها در این چاالش بزرگ که بشر با آم دست به گریبان است، اخباری حاکی از کشف یا ساخت دارویی جهت درمان یا جلوگیری از ابتلا به این ویروس به گوش می‌خورد.

در حال حاضر تمامی کشورها، درصدد یافتن راهی برای مقابله با این ویروس نوظهور هستند و امیدوارند که هماهنند سایر ویروس‌های خانواده کرونا واکسنی برای آن بیابند.

طبق آخرین اخبار رسیده از سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون 70 واکسن برای ویروس کرونای جدید یافت شده است و آخرین مورد آن مربوط به یک شرکت چینی در هنگ ‌کنگ است. ‌ مقامات این سازمان به نقل از دانشمندان زیست‌فناوری چینی گفته‌اند که روند ساخت این واکسن هم اکنون به فاز دوم رسیده است.

دو واکسن دیگر نیز که به طور جداگانه به دست محققان دو شرکت دارویی آمریکایی ساخته می‌شود، اینک به مرحله تست انسانی رسیده است.

از سوی دیگر یک استاد واکسن‌شناسی آکسفورد به نام سارا گیلبرت که سرپرستی یک گروه از محققان انگلیسی و مشغول به ساخت واکسن کرونا را برعهده دارد می‌گوید که به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته است.

او روز شنبه به نشریه تایمز گفت که این واکسن احتمالا تا ماه سپتامبر، یعنی حدود پنج ماه دیگر آماده خواهد شد. او همچنین گفته که تا ۸۰ درصد به کارآیی این واکسن مطمئن است.

کارشناسان می‌گویند: به طور معمول سال‌ها طول می‌کشد تا یک واکسن ساخته شود و ساخت واکسن کرونا در بهترین حالت بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد. با این حال گیلبرت امیدوار است که به همراهی تیمش بتواند در مدتی بسیار کمتر، این واکسن را تولید کند. او گفته که آزمایش‌های انسانی واکسن جدید قرار است تا دو هفته آینده آغاز شود.

بنابر گزارش یورونیوز، رسیدن به مرحله تولید انبوه و تولید میلیون‌ها دوز واکسن کرونا ممکن است ماه‌ها طول بکشد، اما سارا گیلبرت در این مورد هم خوش‌بین است. او با اعلام این که در حال مذاکره با مقام‌های دولتی است، می‌گوید در صورت دریافت بودجه کافی، تولید را قبل از دریافت نتایج نهایی آزمایش‌ها شروع می‌کند. او همچنین گفته که اگر همه چیز خوب پیش برود واکسن جدید احتمالا در اوایل پاییز به مرحله تولید و عرضه انبوه خواهد رسید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!