جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۱۰
کرونا - کد خبر : 17001
سه شنبه، ۱۳ دي، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

زیرسویه جدید امیکرون در تهران یافت شد

گزارشات و اطلاعت منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مشخص شده یک مورد جدید ابتلا به زیرسویه امیکرون به نام BA۲.۷۵  در تهران شناسایی شده است.

زیرسویه جدید امیکرون در تهران یافت شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، پدرام پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزشی کشور در روز دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اطلاع داد : این زیرسویه جدیدی پیشرفته ترین نوع ویروس امیکرون است که برای اولین بار در کشور شناسایی شده است.

پاک آیین در ادامه اظهارات خود عنوان کرد این مورد جدید در روز های اخیر در شهر تهران شناسایی شده است و همچنین در ادامه گفت : کارشناسان ما بعد از تحقیق و تفحص متوجه شدند قدرت انتقال این زیرسویه جدید از موارد قبلی خود بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه مصاحبه خود در رابطه با این زیر سویه جدید اطلاعت دیگری داد و گفت: این زیرسویه جدید شباهت زیاری به نوع ویروس BQ۱ دارد و از نظر ساختاری ، ویژگی ها و خصایص به هم شبیه هستند ، از علائم این نوع جدید امیکرون تا حدود زیادی به خوانواده خود شبیه است ، سرماخوردگی و در برخی مواقع سردرد و بیماری گوارشی از جمله علائم این مورد جدید است.

پدرام پاکزاد در ادامه برای پیشگیری از ابتلا به این مورد جدید گفت: اگر بتوانیم واکسیناسیون کرونا را در کشور فراگیر کنیم تا سطح ایمنی مردم بالا برود، می توانیم از بالا رفتن تعداد مبتلایان جلوگیری کنیم ، با توجه به نزدیکی سال نو و با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت برای خرید شب عید و همچنین شب نشینی های سال نو احتمال اینکه از قبل از شروع سال جدید وارد موج بعدی کرونا شویم زیاد است و با توجه به انتقال سریع آن ، مراجعه کنندگان زیادی به مراکز درمانی خواهیم داشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!