جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۲:۳۶
زنان و جوانان - کد خبر : 10061
يكشنبه، ۱۶ خرداد، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

زنان در چه کشورهایی صاحب پست های مهم می شوند؟

مطابق با آمار سال ۲۰۱۹ که در فوریه امسال توسط سازمان بین‌المللی کار منتشر شده است، اگر در اردن، سنت لوسیا، بوتسوانا، هندوراس یا فیلیپین کار می‌کنید احتمال این‌که رئیس شما زن باشد بسیار زیاد است چرا که این کشورها بیشترین درصد مدیران زن در دنیا را دارند.

زنان در چه کشورهایی صاحب پست های مهم می شوند؟
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به نقل از ایسنا، ویفروم نوشته است، بالاترین رتبه در کشورهای اروپایی، بلاروس است که جایگاه ششم را کسب کرده و بعد از آن لتونی، مولداوی و روسیه قرار دارند.
سازمان بین‌المللی کار (ILO) داده‌هایی را در مورد کشورهایی با بیشترین درصد مدیران زن منتشر کرده است، که بر این اساس  اردن بالاترین درصد مدیران زن را دارد. این کشور با ۶۲ درصد از کل پست‌های مدیریتی که توسط زنان اداره می‌شود، پیشگام این فهرست است.
 
علاوه بر این، آمار ارایه شده نشان می‌دهند که از ۸۳ کشوری که این ارقام را به ILO گزارش کردند، تنها پنج کشور برابری جنسیتی را در سمت‌های رهبری کسب کرده‌اند.
 
بالاترین رتبه در بین کشورهای اروپایی ۶ و مربوط به بلاروس است و پس از آن لتونی، مولداوی و روسیه قرار دارند. به‌طورکلی، کشورهای اروپای شرقی و جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در رتبه‌بندی نمره بالایی مانند کشورهای آمریکای مرکزی کسب کردند.
 
قابل ذکر است، ایالات متحده با ۴۰.۷ درصد سهم پست‌های مدیریتی توسط زنان در رتبه ۲۱ قرار دارد. کشورهای آسیایی و آفریقایی به استثنای برخی کشورها، رتبه پایین‌تری دارند.  
 
فیلیپین در این رتبه‌بندی برجسته است و با دستیابی به برابری جنسیت در مدیریت، جایگاه پنجم جهان را از آن خود کرده است. میانمار کشور بزرگ آسیایی بعدی است که روابط تاریخی با روسیه ندارد. رتبه ۳۹ با میزان ۳۵.۷ درصد مدیران زن از آن این کشور است.
 
سازمان بین‌المللی کار اعلام کرده است: زنان به احتمال زیاد سمت‌های مدیریتی در منابع انسانی، اداری، مالی، بازاریابی یا روابط عمومی دارند (مناطقی که سازمان‌ها آن را به‌عنوان عملکردهای پشتیبانی تجاری تعریف می‌کنند). بنابراین موفقیت مدیران زن در فیلیپین با فرآیند برون‌سپاری فرآیند تجارت محلی قوی ارتباط دارد.
 
گزارشی که سازمان آمار فیلیپین ارایه کرده است، بیانگر آن است که، زنان تقریبا دو سوم کارمندان پردازش داده‌ها و حدود سه چهارم در نسخه‌نویسی پزشکی را تشکیل می‌دهند.
 
زمانی که صحبت از زنان در نقش‌های اجرایی می‌شود، جهان از برابری فاصله دارد اما فیلیپین بار دیگر در رده‌های بالا قرار می‌گیرد. بر اساس نظرسنجی از ۳۲ کشور توسط گرانت تورنتون (شرکت خدمات حرفه‌ای آمریکایی)، مدیران ارشد زن فیلیپینی با پر کردن ۴۳ درصد موقعیت‌ها در راس فهرست قرار دارند. رتبه‌بندی ILO سهم زنان این کشور در مدیریت متوسط و عالی را بسیار کمتر و حتی پایین‌تر از ۳۰ درصد اعلام کرده است.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!