پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۰۶
سلامت - کد خبر : 7606
دوشنبه، ۱۱ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

زمان طلایی اهدا پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا

دو ماهه ابتدای بعد از بهبودی زمان طلایی برای اهدای پلاسما است. بیشترین میزان مراجعه بهبود یافتگان کووید۱۹ برای اهدای پلاسما مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان است.

زمان طلایی اهدا پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا

 

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، بشیر حاجی بیگی افزود: نتایج این مطالعات نشان داده است که اهدا کنندگان باید بالای ۳۰ سال سن داشته باشند و به نوع شدید کووید ۱۹ مبتلا شده باشند.

وی ادامه داد: سازمان غذا و داروی آمریکا نیز استفاده از پلاسمای غنی از آنتی بادی را محدود به استفاده در مطالعات بالینی و مراحل اولیه بیماری کرده است که البته بهتر است سه روز از ابتدایی بیماری انجام شود یا بیماران دارای بیماری زمینه ای که منجر به نقص تولید آنتی بادی می شود، شده باشند.

سخنگوی سازمان انتقل خون گفت: همچنین جدیدترین مطالعات نشان می دهد که تزریق پلاسمای بهبود یافتگان کرونا با بالاترین سطح آنتی بادی در مراحل اولیه بیماری (در سه روز اول) می تواند نتایج ثمر بخشی در کاهش پیشرفت بیماری در مبتلایان به کرونا داشته باشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: تا پایان دی امسال در کشور ۱۵ هزار نفر از بهبودیافتگان کرونا به منظور کمک به درمان مبتلایان به کرونا پلاسما خون خود را اهدا کرده‌اند.

 حاجی بیگی افزود: از ۱۸ هزار بهبود یافته کرونا که از اول اردیبهشت تا پایان دی ماه برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند، ۱۵ هزار بهبود یافته شرایط اهدای پلاسما را داشتند و موفق به اهدا شدند.

وی افزود: آمار اهدا کنندگان پلاسما بهبودیافتگان در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار پایین تر از حد انتظار است و فقط دو درصد از بهبودیافته ها پلاسما اهدا می کنند و بیشترین میزان مراجعه بهبود یافتگان کووید۱۹ برای اهدای پلاسما مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بهبود یافتگان از کووید ۱۹ می توانند با حضور در ۲۴ مرکز انتقال خون در کشور و ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران و مرکز جامع وصال شیرازی (اداره کل انتقال خون استان تهران)  پلاسمای خون خون خود را را داشته باشند.

حاجی بیگی با بیان اینکه اکنون پلاسمای بهبود یافتگان کرونا به عنوان یک درمان در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: با گذشت به یک سال از شیوع کرونا و با توجه به افزایش میزان شیوع ویروس در ماه‌های اخیر، تقاضا از سوی بیمارستان ها برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان افزایش یافته و باید تامین این تقاضا محقق شود.

وی افزود: بنابراین از بهبود یافتگان پلاسما می خواهیم با توجه به اینکه با گذر زمان که میزان پادتن تولیدی در خون آنها کاهش می یابد و دو ماهه ابتدای بعد از بهبودی زمان طلایی  برای اهدای پلاسما است، برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون در کشور مراجعه کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!