شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۲۵
شهری - کد خبر : 13065
پنجشنبه، ۱۵ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

زاکانی از نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده خبر داد

شهردار تهران نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده را از برنامه‌های امسال شهرداری تهران دانست و از رفع کمبود اتوبوس‌های پایتخت در این برنامه ها خبر داد.

زاکانی از نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نخستین بازدید خود از مجموعه های شهرداری از دو مجموعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران بازدید کرد و ضمن گفتگو با سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، گزارشات و پیشنهادات آنان را درباره نوسازی، تعمیرات و توسعه ناوگان اتوبوسرانی و همچنین حل مشکلات رانندگان بخش خصوصی و عمومی دریافت کرد.

دستور تزریق منابع مالی نقدی به منظور تحویل ۹۰ دستگاه اتوبوس از ۱۷۵ دستگاه از سوی شهردار تهران صادر گردید که به این ترتیب تا پایان مهر امسال ۹۰ دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری شده و همچنین ۸۵ دستگاه اتوبوس دیگر حداکثر تا دو ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

موضوع اورهال (تعمیرات اساسی) و فعال سازی ناوگان فرسوده در بخش خصوصی و ملکی از دیگر دستورات مهم شهردار تهران در این بازدید بود.

مشکل مخازن گاز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز در دستور کار

۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوزی که به علت مشکلات مخازن گاز فعالیت شأن متوقف شده  نیز طبق دستور زاکانی در این جلسه به صورت ضربتی و از طریق تأمین منابع مالی، حداکثر تا پایان امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهند شد.

علاوه ب این شهردار تهران وعده داد که با پایان محدودیت‌های کرونایی و برگشت زندگی به شرایط عادی، تعداد اتوبوس‌های ناوگان از ۲۱۰۰ دستگاه به ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس افزایش یابد و شهروندان نگرانی بابت کمبود اتوبوس نداشته باشند.

ارتقاء کیفیت خدمات ناوگان یعنی کیفیت اتوبوس‌ها، زمان بندی، خدمات الکترونیکی و ...  از دیگر موارد مورد تاکید زاکانی در این جلسه بود و در ادامه درخصوص ارائه بسته خدمات حمایتی و رفاهی کارکنان و رانندگان شرکت واحد و بخش خصوصی که از سوی معاونت حمل و نقل پیشنهاد شده بود، دستوراتی داد.

وی سپس موافقت خود را با پیشنهاد شارژ مبلغی به حساب رانندگان اتوبوسرانی که سختی‌های بسیاری را در شرایط کرونایی متحمل شدند، اعلام کرد لذا این مبلغ در ماه جاری به حساب رانندگان بخش عمومی و خصوصی واریز خواهد شد.

ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری

شهردار تهران در بازدید خود از سازمان تاکسیرانی شهر تهران که با حضور مدیران تاکسیرانی برگزار شده بود نیز از سوی  محمد روشنی گزارشی از عملکرد ناوگان تاکسیرانی و مشکلات متعدد رانندگان تاکسیرانی دریافت کرد.

ضرورت توجه به معیشت، سلامت و امنیت شغلی رانندگان تاکسی از تأکیدات زاکانی در این جلسه به شمار می آید که طبق اظهارات وی شهرداری باید به سمتی حرکت کند که رانندگان مشکلات اینچنینی نداشته باشند.

موضوع امنیت شغلی رانندگان و موضوعات مرتبط با بیمه و بازنشستگی آن‌ها نیز در این جلسه مطرح شد و شهردار تهران بر رفع مشکل بیمه ۳ هزار راننده تاکسی تأکید کرد.

وی  در این جلسه به نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده که جزو برنامه‌های امسال شهرداری تهران است اشاره کرد و دستور پیگیری برای تزریق منابع مالی لازم را صادر کرد.

زاکانی در ادامه به ارتقاء کیفیت ناوگان تاکسیرانی و استفاده از تاکسی‌های هیبریدی تأکید کرد و از رایزنی با نهادهایی برای استفاده از این ظرفیت خبر داد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!