پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۱۶
دولت - کد خبر : 9977
جمعه، ۱۴ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

زاکانی : جزو 5 کشور با تورم بالای 50 درصد هستیم

ما به دنبال پیشرفت همه جانبه کشور هستیم و از خودباختگی های گذشته باید عبور کنیم و فصل جدیدی برای جامعه رقم بزنیم.

زاکانی : جزو 5 کشور با تورم بالای 50 درصد هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، علیرضا زاکانی کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز شاهدیم کسانی که خود مسبب مشکلات و فسادها و فقر و تبعیض هستند مدعی می شوند، افزود کسانی به نام اقتصاد به دنبال پر کردن جیب خود هستند.

زاکانی با اشاره به اینکه معنویت ، عدالت ، آزادی و استقلال قابل تفکیک نیست، اظهار داشت: پیوستگی میان اینها سبب پیشرفت کشور می شود، لذا انتخاب یک جهتگیری و راه درست برای ما موضوعیت دارد. 8 سال کشور در سیاه ترین وضعیت خود به سر می برد و امروز بانیان این ایام و سختی ها در موضع فرار رو به جلو قرار گرفتند.

ما جزو 5 کشوری هستیم که تورم بالای 50 درصد را تجربه می کنیم که این نه تنها افتخار ندارد بلکه مایه شرمساری است چراکه دولت با تورم در حال اداره کشور است در این شرایط باید با اژدهای هفت سر فساد برخورد کرد.

وی افزود: آنچه ما به دنبال آن هستیم تحولی همه جانبه به سمت یک زندگی خوب است که بر پایه عقلانیت، معنویت و عدالت و خلاقیت شکل می گیرد که متضمن آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی است. ما به دنبال پیشرفت همه جانبه کشور هستیم و از خودباختگی های گذشته باید عبور کنیم و فصل جدیدی برای جامعه رقم بزنیم.

زاکانی با طرح این پرسش که چرا بورس به شرایط فعلی دچار شده است، گفت: دلیل آن بی کفایتی مسئولان و دعوت های نابجای آنهاست، همان زمان به مردم گفتم که "زمینه مهیا نیست و به بورس نروید". وقتی قیمت دلار پائین آمد و ولع خرید آن بود به مردم گفتم "مسکن و دلار نخرید" ، می توان از رانت اطلاعاتی استفاده کرد اما به نفع مردم.

این نامزد ریاست جمهوری با انتقاد از شیوه تدریس و کتب دانش آموزان در مدارس بیان کرد: امروز وضعیت مناسبی در مدارس نیست، نگاه غلطی به آموزش و پرورش صرف مرتبط با 20 سال پیش شرایطی را ایجاد کرده که خلاقیت ، تربیت و اجتماعی شدن را از دانش آموزان گرفته است، چون ساختار معیوب است و تحول در 10 سال پیش باقی مانده است.

باید به خود بیاییم و شرایط را درست کنیم، این ظلم بزرگی به نسل جوان ماست. باید رسالت اصلی آموزش و پرورش را دریابیم که مردان مرد را برای برپا داشتن و استقلال و آزادی و معنویت و پیشرفت بسازد و آینده سازان را تربیت کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی فعلی ما منفعل است، گفت: باید سیاست خارجی در خدمت اقتصاد ، فرهنگ ، اجتماع و امنیت باشد. لذا توجه به همسایگان 15 گانه، استفاده از ظرفیت های جهان اسلام به ویژه محور مقاومت، نگاه به شرق و انجام منطقی مراودان با غرب را در دستور کار قرار می دهیم تا از ظرفیت های خارجی برای کشور استفاده کنیم.

سیاست خارجی ما فعال ، هوشمندانه و دقیق خواهد بود که به عزت ملی و اقتدار جهانی کمک می کند. تلاش ما این است که از ظرفیت های انقلاب اسلامی استفاده کنیم که ایرانیان خارج از کشور برای ما پیام آوران هستند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!