جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۴۲
سلامت - کد خبر : 3807
چهارشنبه، ۱۷ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

زالی: تغییری در وضعیت تهران ایجاد نشده و آلوده است

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر این که تغییری در وضعیت تهران ایجاد نشده، گفت: تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود.

زالی: تغییری در وضعیت تهران ایجاد نشده و آلوده است

به گزارش پایگاه خبری و تحریری ایران زمین به نقل از ایرنا، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر این که تغییری در وضعیت تهران ایجاد نشده است، گفت:  تهران به عنوان شهری آلوده تلقی شده و بسیاری از سطوح شهر آلوده به ویروس کووید-19 است به همین دلیل گروه های پرخطر از تردد غیرضروری در سطح شهر باید دوری کنند.

علیرضا زالی افزود: افراد مستعد که در گروه‌های پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید بیشتر از سایرین توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: در جهت کاهش موارد جدید ابتلا به کووید-19 ضروری است تمامی افراد حتی المقدور از تردد در سطح شهر به خصوص در ساعت های شلوغ خودداری کرده و اگر چنانچه ناچار به حضور در اماکن عمومی شدند، از تجهیزات حفاظتی به خصوص ماسک استفاده کنند. هم‌چنین به محض ورود به منزل و در طول روز، شست و شوی دست ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون می‌تواند نقش بسیار زیادی در مبتلا نشدن به کرونا داشته باشد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا گفت: تغییر بارزی در مورد مبتلایان و بیماران ترخیص شده کرونایی مشاهده نکرده ایم. در 24  ساعت گذشته تعداد بیمارانی که به عنوان مورد جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های شهر تهران بستری شدند، به رقمی بالغ بر ۲۱۲ نفر رسید و۶۲ نفر نیز در بخش های ویژه بیمارستان های تهران با علائم بسیار حاد تنفسی و بالینی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند. در زمینه بیماران ترخیص شده کرونایی نیز تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم؛ بنابراین در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران با ثبات نسبتی شرایط روبرو هستیم.

زالی با اعلام افزایش تعداد مراجعان مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی شهر تهران، خاطرنشان کرد: این موضوع خبر خوشی است، چرا که به هر میزان مراجعان به حوزه های بهداشتی افزایش پیدا کند به طور طبیعی از میزان بار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کاسته خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!