جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۳۶
کرونا - کد خبر : 11460
جمعه، ۱۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

زالی: تعطیلی موثر برای مهار کرونا یعنی لاک داون واقعی

به گفته‌ی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران اهمیت موضوع تعطیلی یا لاک‌داون موقت در کشور هنوز خیلی درک نشده است؛ درحالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

زالی: تعطیلی موثر برای مهار کرونا یعنی لاک داون واقعی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به گفته‌ی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران اهمیت موضوع تعطیلی یا لاک‌داون موقت در کشور هنوز خیلی درک نشده است؛ درحالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

دکتر علیرضا زالی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در جلسه قرارگاه کرونا در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه که با درخواست تعطیلی موافقت نشد، اهمیت این موضوع هنوز خیلی درک نشده است؛ درحالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران همچنین بیان کرد: تعطیلی موثر از نظر ما یعنی لاک‌داون و هرنوع تعطیلی غیر از این عملا اثربخشی ندارد. در واقع تعطیلی موقتی یا ناقص اصلا اثربخشی نخواهد داشت. لاک داون به معنای واقعی مدنظر ما است.

گفته‌ها حاکی از آن است که،  لاک داون به معنای تعطیلی کامل است و باید همه‌ شهر تعطیل شده جز مشاغل بسیار ضروری مانند تامین غذا، دارو و امدادی سایر مشاغل باید تعطیل شوند، و فعالیت‌های اجتماعی به حداقل برسد.قابل ذکر است که،  حتی حمل و نقل عمومی هم در لاک داونی که مدنظر است باید تعطیل شود.

ملاحظاتی که برای  لاک‌داون موثر باید عملی شود شامل  ردیابی بیماران، بیماریابی سریع، افزایش تست غربالگری، بالابردن پوشش واکسیناسیون، حمایت از گروه‌های پرخطر، تامین بسته‌های معیشتی برای گروه‌های آسیب پذیر، ایجاد حمایت اقتصادی و مدنی برای گروه‌هایی از مشاغل که در تعطیلی آسیب می‌بینند و...  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: لاک داون تصمیم تلخی است که مانند مُسکن عمل می‌کند و تنها جنبه تسکینی دارد و همانگونه که در اصطلاح جهانی از لاک داون یاد می‌شود، این اصطلاح یعنی سرعت‌گیر و یک تصمیم مقطعی و گذرا خواهد بود که وقتی اثربخشی کافی دارد که در کنار آن کارهای بنیادی‌تری انجام شود.

دادن بسته‌های کمک معیشتی به اقشار فرودست در لاک داون بسیار ضروری است. چراکه لاک داون نیاز به اقناع افکار عمومی دارد تا همراهی کنند. اگر تعطیلی اعمال شود اما هیچ‌ بسته حمایتی از مردم وجود نداشته‌باشد، همراهی آنها وجود نخواهد داشت.

 مهمترین کار در شرایط کرونا اقناع سازی مردم و بالا بردن میزان اعتماد عمومی است، چراکه اگر این کار به درستی انجام نشود مردم همکاری نمی‌کنند. برای تحقق مضامین بهداشتی نیازمند همکاری مردم هستیم که این موضوع با تحلیل درست واقعیت‌ها رخ می‌دهد.

زالی در پایان گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در جلسه قرارگاه کرونا در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه که با درخواست تعطیلی موافقت نشد، اهمیت این موضوع هنوز خیلی درک نشده است درحالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!