جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۰۰
دوشنبه، ۰۵ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

زائران اربعین به محض بازگشت، تست کرونا می دهند

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ضمن اعلام تمهیدات بازگشت زوار کربلا به کشور گفت: امکانات حمل‌ونقل و پذیرایی برای زوار در هنگام بازگشت از مرزها فراهم است و به محض بازگشت از تمامی افراد تست کرونا گرفته و افراد مشکوک قرنطینه می شوند.

زائران اربعین به محض بازگشت، تست کرونا می دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، احمد محمدی‌فر  با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر از طریق مرزهای هوایی به عتبات عالیات سفر کرده اند، تصریح کرد: شب گذشته آخرین  پروازهای رفت به پایان رسید و تمام زوار عازم شدند.
 
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به تجمع بخشی از زوار در مرزها اشاره کرد و گفت: دولت عراق عبور و مرور از مرز زمینی را نپذیرفت، ولی با رایزنی‌های گسترده، مسئولان عراقیقبول کردند که تعدادی ازکسانی که با مدارک قانونی لازم به مرزها مراجعه کرده اند، بتوانند در این سفر شرکت کنند.
 
وی افزود: در این راستا تعدادی از زوار از مرز شلمچه و مهران عبور داده شدند و برای برنامه بازگشت، مرز مهران تخصیص داده شده و مرز هوایی مشخص و تمهیدات لازم نیز پیش‌بینی‌شده است.
 
محمدی‌فر با تاکید بر انجام تست کرونا توسط وزارت بهداشت در زمان بازگشت این افراد عنوان کرد: انتقال و قرنطینه افراد مشکوک یا بیمار در بدو ورود به کشور اتفاق خواهد افتاد.
 
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازگشت زوار به تهیه اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل در مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین برای تعیین نرخ‌های مصوب کار کرده است و تلاش داریم سفر راحتی در بازگشت صورت گیرد. 
 
وی درباره سفرهای هوایی نیز تشریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با وجود اختلال و چالش‌های تخلف‌زا، تلاش کرد اعزام‌ها توسط پروازهای مصوب انجام شود؛ البته برخی شرکت‌ها نیز خارج از چارچوب‌های برنامه‌ریزی‌شده اقدام و نرخ‌های بالاتری را مطالبه می‌کردند که بیشترشامل شرکت‌های هواپیمایی خارجی بودند.که در این زمینه نظارتی گسترده بر مراکز فروش تا امروز صورت‌گرفته و شکایت‌ها در رابطه‌با تهیه بلیت ثبت شده است.
 
محمدی‌فر در پایان با اشاره به خروج برخی افراد از مرزهای غیرمجاز گفت:  با وجود اینکه دولت عراق صرفاً تردد از مرز هوایی را در نظر داشت، با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد استثنائاً امکان حضور تعدادی از مردم از طریق مرز زمینی در عراق فراهم شود. تعدادی هم تلاش کردند از مرزهای غیرمجاز تردد کنند که دچار مشکل شدند و حتی حوادثی برایشان پیش آمد و در خاک عراق دستگیر شدند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!