پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۴۲
اجتماعی - کد خبر : 9200
سه شنبه، ۱۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

ریزش معدن طرزه دامغان ؛ تلاش برای نجات 2 کارگر محبوس ادامه دارد

عملیات امداد و نجات و آواربرداری لحظه ای متوقف نشده است و نیروها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند

ریزش معدن طرزه دامغان ؛ تلاش برای نجات 2 کارگر محبوس ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از رسانه های داخلی ، ظهر روز شنبه 11 اردیبهشت ماه بود که تونل شماره 42 معدن بزرگ "طرزه" از معادن چهارگانه شرکت ذغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k13 پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه مسدود شد. در این حادثه دو تن از کارگران به نام های "میلاد روشنایی" و "سید اصغر افضلی" محبوس شده اند.

پس از این حادثه گروه های امداد و نجات برای آواربرداری در محل حاضر شدند، مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی روز گذشته درباره آخرین پیشرفت های امدادی اظهار داشت: تیم های تخصصی در قالب چهار تیم 30 نفره طی حدود 55 ساعت اخیر بدون وقفه و با تلاش فراوان در حال آواربرداری برای رسیدن به 2 کارگر محبوس در معدن هستند. تیم های تخصصی به منظور استفاده حداکثری از توان و سرعت بخشیدن به روند آواربرداری، هر چهار ساعت یکبار شیفت می دهند.

وی افزود: به دلیل جلوگیری از بروژ حادثه دیگر، تیم های تخصصی با ایمنی کامل جهت برداشت حجم سنگین آوار و سنگ های مسیر آواربرداری ، در حال فعالیت هستند. کارگاه این معدن به طول 80 در 80 سانتی متر است که جهت افزایش سرعت آواربرداری و خارج کردن سنگ های درشت، ضمن رعایت ایمنی ، استحکام بخشی و نصب ستون های چوبی ، کارگاه به میزان 160 سانتی متر و 2 متر ارتفاع ، تعریض شده است.

علیرغم شرایط جوی نامناسب و بارش باران در منطقه ، عملیات امداد و نجات و آواربرداری لحظه ای متوقف نشده است و نیروها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند. اکسیژن رسانی به حادثه دیدگان به وسیله شلنگ های مخصوص در داخل معدن ریزش کرده انجام شده است و نگرانی از بابت کمبود اکسیژن وجود ندارد.

تلاش گروه های امدادی برای یافتن 2 کارگر گرفتار در معدن ذغال سنگ "طرزه" ادامه دارد اما هنوز از وضعیت این 2 نفر اطلاعی در دست نیست و نشانه ای رویت نشده است. این معدن در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه های البرز و در فاصله 50 کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!