جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۳۰
بین الملل - کد خبر : 4316
جمعه، ۱۶ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

رکورد مرگ بر اثر کرونا در عرض ۲۴ ساعت در مکزیک و برزیل

در عرض یک روز برزیل و مکزیک بالاترین رقم مرگ و میر در اثر کووید ۱۹ را ثبت کردند. در هریک از این دو کشور در ۲۴ ساعت بیش از هزار نفر جان باخته‌اند.

رکورد مرگ بر اثر کرونا در عرض ۲۴ ساعت در مکزیک و برزیل

به گزارش ایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،در آمریکای لاتین کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. بر اساس آمار مقامات رسمی دو کشور مکزیک و برزیل تعداد کشته شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ ظرف یک روز گذشته (از سوم تا چهارم ژوئن) بالاترین حد در تمامی دوران شیوع کرونا بوده است.

بنا بر آمار وزارت بهداشت مکزیک در این کشور مجموعا تا کنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰۰ مرگ جدید بر اثر این بیماری ثبت شده ‌است که ۴۷۰ مورد بیشتر از روز قبل است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال حاضر در مکزیک ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ نفر است.

علیرغم آمار تصاعدی ابتلا به کرونا و مرگ و میر در اثر آن دولت مکزیک در آغاز هفته جاری برخی محدویت‌های اعمال‌شده برای مقابله با کرونا را لغو کرد. به عنوان مثال برخی از کارهای خدماتی غیر ضروری می‌توانند کارشان را از سر بگیرند.

رییس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از یک وضعیت جدید سخن گفته که کشورش باید خود را برای آن آماده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در برزیل نیز بنا بر اعلام مقامات دولتی، در ظرف یک روز ۱۳۵۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند. این تعداد فوت‌شده در عرض یک روز تا کنون در این کشور سابقه نداشته است.

بنا بر آمار دانشگاه جانز هاپکینز تعداد فوت‌شدگان بر اثر کووید ۱۹ در برزیل به ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و بیش از ۵۸۴ هزار تن نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بدین ترتیب برزیل پس از آمریکا دومین کشور از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان است. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی هنوز به نقطه اوج ابتلا به کرونا نرسیده‌اند. با این حال رییس‌جمهور برزیل همچنان به سختی مقابل برقراری محدودیت برای مبارزه با کرونا مقاومت می‌کند. او همواره مخالف برقراری محدودیت خروج از خانه بوده و کرونا را تنها "یک گریپ ساده" می‌نامد.

هم در برزیل و هم در مکزیک تعداد واقعی مبتلایان به کرونا بسیار بالاتر از آمار اعلام‌شده است چرا که هیچ یک از این دو کشور از تجهیزات کافی پزشکی برای انجام تست کرونا برخوردار نیستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!