پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۴۱
کرونا - کد خبر : 14779
سه شنبه، ۰۷ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

رکورد شکنی کرونا در استرالیا

در حالی که رهبران ایالتی بر سر کنترل‌های مرزی داخلی بحث می کنند، با شیوع سریع سویه امیکرون که باعث اختلال در بازگشایی اقتصادی شد، استرالیا روز سه‌شنبه رکورد دیگری را در موارد ابتلا به کرونا ثبت کرد.

رکورد شکنی کرونا در استرالیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این کشور در روز گذشته 11264 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که یک بار دیگر از اوج خود که روز قبل ثبت شده بود، عبور کرد.

به نقل از رویترز، پنج مورد مرگ ناشی از کووید-19 گزارش شده است که مجموع تلفات را از آغاز همه‌گیری به بیش از 2200 نفر رساند. مقامات مشخص نکردند که آیا هیچ یک از مرگ‌های جدید مربوط به نوع امیکرون است یا خیر.

سویه امیکرون، که کارشناسان پزشکی می گویند نسبت به سویه های قبلی قابل انتقال تر، اما کم خطرتر است، درست زمانی که این کشور با برنامه هایی برای بازگشایی دائمی پس از نزدیک به دو سال قرنطینه، شروع به کار کرد، در استرالیا گسترش یافت.

با از سرگیری افزایش تعداد مبتلایان، علیرغم نرخ واکسیناسیون بیش از 90٪ برای استرالیایی های بالای 16 سال، رهبران ایالتی این کشور برخی اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن اجباری ماسک و بررسی گواهی واکسیناسیون در اماکن عمومی را بازگرداندند.

افزایش تعداد مبتلایان همچنین منجر به قرنطینه اجباری هزاران کارگر در بخش‌های گردشگری، سرگرمی و خطوط هوایی، بخش‌هایی که بیشترین آسیب را از قرنطینه دیده اند، لغو نمایش‌های تئاتر، تعطیلی رستوران‌ها و تعویق پروازها شده است.

شیوع این بیماری همچنین به اختلافات سیاسی داخلی دامن زده است؛ زیرا برخی از ایالت ها در برابر درخواست ها برای حذف کنترل های مرزی مقاومت می کنند.

نیو ساوت ولز، محل زندگی یک سوم از جمعیت 25 میلیونی استرالیا، از کوئینزلند همسایه خود خواست تا از آزمایش بالینی اجباری در نقطه مبدا به آزمایش آنتی ژن سریع در محل برای افرادی که به آنجا سفر می کنند، تغییر رویه دهد.

برد هازارد، وزیر بهداشت نیوساوت ولز، گفت که یک چهارم آزمایش‌های بالینی در ایالت او "تست‌های گردشگری" برای افراد بدون علامت است که فشار زیادی را بر سیستم بهداشت وارد می‌کند.

در یک مورد، یک کلینیک آزمایش سیدنی نتایج آزمایش منفی نادرستی را برای 400 فرد مبتلا به کووید ارسال کرد، سپس به 950 نفر نتایج منفی را پیش از موعد ارسال کرد در حالی که 486 نفر از آن ها مثبت بودند. هازارد گفت، این اشتباه، نتیجه "خطای انسانی است و وقتی مردم تحت فشار هستند، خطاهای انسانی بیشتر می شود."

مرزهای بین المللی استرالیا عملاً بسته است، اما اتباع استرالیایی می توانند بدون قرنطینه اجباری، بازگردند و این کشور گفته است که به برخی از کارگران ماهر و دانشجویان خارجی اجازه ورود می دهد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!