شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۶:۰۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 13718
سه شنبه، ۱۸ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

رکورد شکنی دوباره رمزارز ها

بیت کوین و اتر با افزایش اشتیاق جهانی برای پذیرش ارزهای دیجیتال و نگرانی در مورد شتاب تورم، در معاملات آسیایی امروز به اوج قیمتی خود رسیدند.

رکورد شکنی دوباره رمزارز ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ارزش بیت کوین در معاملات بعد از ظهر آسیا تا 68564 دلار افزایش یافت و اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، پیشتر به 4825 دلار رسیده بود.

به نقل از رویترز، ارزش هر دو این رمزارز ها از ژوئن تا کنون بیش از دو برابر شده و از ابتدای اکتبر تقریباً 70 درصد در برابر دلار افزایش یافته اند.

متیو دیب، مدیر عملیاتی استک فاندز، مدیر دارایی‌های رمزارزی مستقر در سنگاپور، گفت: «ما احساس می‌کنیم که بازار تغییر کرده است و به افزایش شدید تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ و حتی صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد.»

او افزود: «مردم اکنون متوجه می شوند که نداشتن هیچ گونه دارایی رمزارزی، احتمالاً ایده خوبی برای حرکت رو به جلو نیست، بنابراین آن ها مجبورند حتی با این قیمت، مقداری از سرمایه خود را به این ارزها تخصیص دهند.»

شتاب بازار از زمانی که ماه گذشته راه اندازی یک صندوق مبادله بیت کوین مبتنی بر معاملات آتی در ایالات متحده آغاز شد، افزایش یافته است و انتظارات از سود ناشی از جریان رمزارز ها را افزایش داد.

داده‌های مدیر دارایی‌های دیجیتال CoinShares نشان می‌دهد که جریان ورودی به محصولات و وجوه بیت‌کوین تاکنون به رکورد ۶.۴ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است و مجموعاً در هفته گذشته به ۹۵ میلیون دلار رسیده است.

کریس وستون، سرپرست تحقیقات در کارگزاری Pepperstone، اظهار کرد: «کریپتو جایی است که پول سریع در آن قرار دارد. اتر مانند یک رویا در حال پیشرفت است و حضور من در این رویا، طولانی و قوی خواهد بود.»

با این حال، برخی دیگر دلایلی را برای برخی احتیاطات کوتاه مدت در مورد بیت کوین اعلام کردند. طبق گزارش پلتفرم معاملاتی BitMEX، در روزهای اخیر هزینه های تامین مالی موقعیت های خرید دراز مدت، با افزایش همراه شده است.

با این حال، طبق گفته CoinGecko تجمیع کننده داده و قیمت کریپتو، حرکت‌های این توکن تا کنون، ارزش آن را بیش از 1680 درصد نسبت به پایین‌ترین حد خود در مارس 2020 افزایش داده است و به افزایش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بالای 3 تریلیون دلار کمک کرده است.

برایان رومل، استراتژیست معاملات و گاهی اوقات مجری پادکست Around the Coin، در توییتر نوشت: «آن ها هر روشی را برای متوقف کردن این ارز امتحان کردند؛ اما هنوز هم به حرکت خود ادامه می دهد. ایستگاه بعدی: #Bitcoin $72000

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!