سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۳:۲۴
تغذیه - کد خبر : 10001
جمعه، ۱۴ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

رژیم غذایی سالم باعث کاهش عوارض ناشی از بارداری می شود

محققان دریافتند که پیروی از هر رژیم غذایی از قبل از زمان بارداری تا سه ماهه دوم با خطر کمتر دیابت حاملگی، فشار خون بالا، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.

رژیم غذایی سالم باعث کاهش عوارض ناشی از بارداری می شود

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری ایران زمین، مطالعات محققان نشان می‌دهد که،  یک رژیم غذایی سالم از چند ماه قبل بارداری تا سه ماهه دوم بارداری ممکن است خطر ابتلا به چندین عارضه بارداری را کاهش دهد.

محققان آزمایشی انجام دادند و در طی‌ آن داده‌های رژیم غذایی در طول بارداری را تجزیه و تحلیل کردند. این مطالعات نشان داد که زنان بارداری که موفق به کسب نمره بالا در هر سه معیار تغذیه سالم غذایی شده بودند، با کمترین خطر ابتلاء به دیابت بارداری، اختلالات فشار خون مرتبط با بارداری و زایمان زودرس مواجه هستند.

در طی این آزمایش از تقریباً ۱۹۰۰ زن از هفته ۸ تا ۱۳ بارداری خواسته شد به پرسشنامه‌های رژیم‌های غذایی پاسخ دهند و از آنها خواسته شد تا آنچه را که در سه ماه گذشته خورده اند اعلام کنند. در هفته‌های ۱۶ تا ۲۲ و هفته‌های ۲۴ تا ۲۹، زنان آنچه را که در ۲۴ ساعت گذشته خورده بودند نیز اعلام کردند.

پاسخ آنها با توجه به سه شیوه تغذیه سالم به دست آمد: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI)، رژیم مدیترانه ای جایگزین (AMED) و شیوه‌های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشارخون بالا (DASH) .هر سه شیوه تغذیه‌ای ضمن محدود کردن گوشت قرمز و فرآوری شده، بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، آجیل و حبوبات تأکید دارند.

طبق تحقیقات انجام شده  زنان با نمره بالا در AHEI در هفته ۱۶ تا ۲۲ در مقایسه با زنان با نمره پایین در AHEI با کاهش ۳۲ درصدی خطر ابتلاء به دیابت بارداری روبرو بودند. و همچنین  زنان با نمره بالا در DASH در هفته‌های ۸ تا ۱۲ و هفته‌های ۱۶ تا ۲۲ ، ۱۹ درصد کمتر با ریسک ابتلاء به اختلالات فشار مرتبط با بارداری روبرو بودند. همچنین نمره بالا AMED در هفته ۲۴ تا ۲۹ یا نمره بالا DASH در هفته ۲۴ تا ۲۹ با ۵۰٪ کاهش خطر تولد زودرس همراه بود.

به طور کلی، محققان دریافتند که پیروی از هر رژیم غذایی از قبل از زمان بارداری تا سه ماهه دوم با خطر کمتر دیابت حاملگی، فشار خون بالا، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!