سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۰:۱۹
سیاست - کد خبر : 8613
شنبه، ۲۱ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

روند حرکت 1+4 رو به جلو است

اظهارنظرهای افراد مذاکره کننده مبنی بر امیدوار کننده و سازنده بودن مذاکرات غیرواقعی هم نباشد زیرا روند تحولات این مساله را نشان می دهد.

روند حرکت 1+4 رو به جلو است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه روند کلی حرکت آمریکا ، ایران و اروپا در ارتباط با برجام رو به جلو بوده است، روند تحولات و اظهارنظرهای مذاکره کنندگان را نشان از سازنده بودن و امیدوارکنندگی دانست.

نوذر شفیعی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون ویژه برجام در وین اظهار داشت: به نظر می رسد که پیش از این مذاکرات ، مذاکرات دیگری برگزار شده باشد، شاید الزاما چهره به چهره نباشد ولی مذاکراتی بوده که از طریق واسطه ها یا میانجی گر ها انجام شده و یا پیام هایی بوده که از طریق مطبوعات بین مقامات ایران ، اروپا و آمریکا رد و بدل شده است. این طور نیست که از صفر پشت میز مذاکره بنشینند و درباره موضوعی مذاکره کنند.

نشست وین اصطلاحا مذاکره برای مذاکره است

شفیعی تصریح کرد: با این وجود آنچه که در جلسه کمیسیون مشترک انجام شد به این معنی نیست که درباره یک دستور کار از پیش تعیین شده صحبت شد، بلکه آنچه صورت گرفت اصطلاحا مذاکره برای مذاکره بود یعنی طرفین درباره گام هایی که در آینده می خواهند بردارند بحث کردند.

وی در ادامه گفت:

اگر از زمان آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا به امروز را درباره برجام رصد کنیم به رغم اظهارنظرهای ناخوشایندی که گه گاه از زبان مقامات آمریکا مطرح می شود، روند کلی حرکت آمریکا ، ایران و اروپا در ارتباط با برجام رو به جلو بوده است. همان طور که دیدیم بایدن در زمان انتخابات اعلام کرد آمریکا باید به برجام بازگردد و حتی تیم انتخاباتی خود را به گونه ای چید که نسبت به برجام نظر مثبتی داشتندو پس از آن در سازمان ملل اسنپ بک را متوقف کرد و همین طور محدودیت هایی که جهت رفت و آمد دیپلمات های ایرانی در شهر نیویورک وجود داشت را برداشت.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: از سوی دیگر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به صورت غیرمستقیم در مذاکرات حضور پیدا می کند، اما این که تمامی اقدامات برآورد کننده انتظارات ایران هست یا خیر جای بحث دارد. وقتی تحولات را رصد می کنیم و گویی دو گام رو به جلو و یک گام رو به عقب برداشته شده است. درواقع حرکت هایی انجام شده و شاید اظهارنظرهای افراد مذاکره کننده مبنی بر امیدوار کننده و سازنده بودن مذاکرات غیرواقعی هم نباشد زیرا روند تحولات این مساله را نشان می دهد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!