جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۴:۴۷
سیاست - کد خبر : 7358
شنبه، ۰۲ اسفند، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

روحانی: هیات دولت بلافاصله وضعیت کرونا را اطلاع رسانی کرده است

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: صدا و سیما، نیرو‌های مسلح، نهاد‌های نظارتی و بخش تولید در این یکسال در کنار مردم، ستاد مقابله با کرونا و مدافعان سلامت، کار بزرگی کردند.

روحانی: هیات دولت بلافاصله وضعیت کرونا را اطلاع رسانی کرده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز شنبه ۲ اسفند در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن تشکر از تلاش خستگی ناپذیر و فداکارانه مدافعان سلامت، بیان کرد: صدا و سیما، نیرو‌های مسلح، نهاد‌های نظارتی و بخش تولید در این یکسال در کنار مردم، ستاد مقابله با کرونا و مدافعان سلامت، کار بزرگی کردند.

روحانی با یادآوری اتفاقات یکسال گذشته از زمان شیوع کرونا در کشور، افزود: طی یکسال به این جمله رسیدیم که باید سبک زندگی برای مقابله با این بیماری عوض شود چرا که دیگر شرایط هنگام خرید، مسافرت، آموزش و رفتن به مراسم مذهبی و مراکز تفریحی همانند قبل از دوران کرونا نیست و باید برای عبور از این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، سبک زندگی جدیدی را انتخاب کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: از اولین روزی که متوجه ورود این ویروس به کشور شدیم در هیات دولت تصمیم گرفته شد که فوری آن را به مردم اطلاع دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ایران از جمله کشور‌هایی بود که بلافاصله و بسیار به موقع وضعیت بیماری کرونا را به اطلاع مردم رسانده است، اعلام کرد: شبهه‌های ایجاد شده از جانب ضد انقلاب خارج نشین مبنی بر اینکه دولت بخاطر برگزاری انتخابات واقعیت را به مردم نگفته است و آمار‌های غیر واقعی در این زمینه ارائه می‌شود، کاملا دروغ و تهمت محض است.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات ساختاری انجام شده برای مبارزه با کرونا، اظهار داشت: خیلی سریع بعد از ورود ویروس کرونا به کشور در جلسه شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه رسیدیم که بایستی ستادی تحت عنوان ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود لذا مصوبه آن تدوین و تصویب شد و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و بر مبنای همان مصوبه تا به امروز ۵۸ جلسه ستاد ملی تشکیل شده است و این غیر از جلسات کمیته‌های تخصصی و سایر جلسات مرتبط است.

روحانی ادامه داد: تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا نشأت گرفته از تجربه دوران دفاع مقدس در راستای ضرورت شکل‌گیری شورای عالی پشتیبانی جنگ و ستاد مرکزی پشتیبانی جنگ بود که ریاست این ستاد را در آن دوران بر عهده داشتم و این شورا و ستاد نیز در دوران دفاع مقدس بسیار موثر و مفید بود.

وی با اشاره به اینکه اختیارات ستاد ملی کرونا در حد اختیارات شورای عالی امنیت ملی بوده و مصوباتش در حکم قانون تعیین شده است، بیان کرد: این ستاد تجربه گرانقدری برای کشور است و مصوبات گوناگونی برای رفاه و کمک به مردم داشته است که همواره می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ کس نمی‌داند چه زمانی ویروس کرونا از بین خواهد رفت و بشریت از آن رهایی می‌یابد، گفت: ابتدای شیوع این بیماری عده‌ای فکر می‌کردند که ویروس کرونا در تابستان و با گرم شدن هوا از بین خواهد رفت، اما امروز همه متوجه شدیم این ویروس بسیار خطرناک است و به سادگی تمام شدنی نیست بنابراین باید برای سال آینده نیز خودمان را برای مقابله با آن آماده کنیم.

روحانی در اظهارات خود از تلاش خستگی ناپذیر، شبانه‌روزی و فداکارانه مدافعان سلامت نیز تقدیر و تشکر کرد و گفت: کاری که مدافعان سلامت در ایران انجام دادند قابل تحسین و تعظیم است و اینکه آنان به عنوان شهید محسوب شدند اقدام بسیار ارزشمندی برای قدردانی از فداکاری‌های این عزیزان است.

وی در ادامه از همکاری سایر دستگاه‌ها در این بحران کرونایی تشکر کرد و گفت: در این مدت همه دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما، نیرو‌های مسلح، اعم از بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و نهاد‌های نظارتی در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته و اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.

وی ضرورت تغییر سبک زندگی برای غلبه بر ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مجموع یک سال مقابله با ویروس کرونا به یک کلمه رسیدیم و آن اینکه بایستی برای مقابله با این بیماری سبک زندگی خود را عوض کنیم و مردم باید به خوبی بدانند که شرایط امروز، شرایط عادی و معمولی نیست.

روحانی در ادامه با بیان اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای رفاه حال مردم و کمک به اقشار ضعیف، خاطرنشان کرد: در این مدت تلاش کردیم کمک‌های لازم را در حد توان کشور به مردم ارائه دهیم و بر این اساس قوانین لازم را نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کردیم.

دولت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال در سایه شیوع ویروس کرونا در کشورمان ظهور و توسعه بیشتری پیدا کرد و اقداماتی که در یک سال گذشته در زمینه دولت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال انجام شده چه بسا با اقدامات ۱۰ ساله قابل مقایسه باشد.

روحانی در رابطه با خط تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امروز نیازمندی‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و شاهد حرکت بزرگی در شرکت‌های دانش بنیان هستیم به نحوی که تعداد آن‌ها که در آغاز دولت یازدهم حدود ۵۵ شرکت بود امروز به ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت افزایش یافته است.

روحانی اظهار کرد: عده‌ای پس از شیوع ویروس کرونا به دنبال ایجاد دوگانگی بین دین و علم بودند که با درایت علما، مراجع و مقام معظم رهبری، این عده فرصتی برای ایجاد شکاف و دوگانگی نیافتند.

رئیس جمهور روحانی در انتهای سخنان خود گفت: مردم عزیز کشورمان باید خودشان را برای سال آینده آماده کنند که دچار موج چهارم نشویم و بی تردید اگر سبک زندگی را بر مبنای شرایط جدید تغییر دهیم و با مراعات پروتکل‌ها را به طور کامل، با تردد و اجتماعات کمتر و رعایت همه موارد بهداشتی می‌توانیم به خوبی و سرافرازانه از این شرایط عبور کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!