جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۷:۰۸
سیاست - کد خبر : 3073
دوشنبه، ۱۱ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱:۰۰

روحانی: ممکن است تا یک یا دوسال دیگر کرونا ادامه داشته باشد/ باید خود را آماده زندگی با این ویروس کنیم

ما در شرایط عادی نیستیم و در تحریم قرار داریم، در همین شرایط هم خوب عمل کردیم و توان و مقاومت خوبی نشان دادیم این را همه دنیا می دانند.

روحانی: ممکن است تا یک یا دوسال دیگر کرونا ادامه داشته باشد/ باید خود را آماده زندگی با این ویروس کنیم

حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیئت دولت با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: این سوال مطرح شد که ما در کجای داستان کرونا قرار داریم، آیا از نقطه اوج و پیک عبور کرده ایم یا در نقطه ای هستیم که به سوی شرایط بهتر حرکت می کنیم. در پاسخ گفته شد که در برخی از استان ها از پیک عبور کرده ایم و در شیب پائین قرار داریم اما در مورد استان های دیگر نمی توان به قطعیت بیان کرد. برخی از دوستان گفتند که باید منتظر پایان تعطیلات باشیم تا ببینیم در چه وضعیتی هستیم، اما نکته ی مهمی که باید راجب کرونا به مردم عزیز کشورم بگویم این است که ماجرای کرونا به صورتی نیست که ما یک هفته یا ده روز دیگر بگوییم که هیچ ویروسی در عالم و ایران وجود ندارد. این ویروس وارد جامعه ما شده و هست، ممکن است تا یکی دوسال دیگر هم بماند، اما باید شرایط جامعه را به گونه ای برای مواجهه با این ویروسی که به هر حال شرایطش ضعیف تر می شود آماده کنیم که اکثریت جامعه ما قدرتمند شده و بدن ها برای مقابله با این ویروس آماده شود.

روحانی افزود:

"یکی از پزشکان مثالی پیرامون این موضوع زد، می گفت این ویروس هم مانند آنفولانزاست که به هر حال هست، اوج می گیرد، تمام می شود و دوباره می آید. پس باید ما خودمان را برای زندگی با چنین ویروسی آماده کنیم تا زمانی که واکسن یا معالجه قطعی برای آن پیدا شود. البته هنوز هیچکدام محقق نشده، پس باید تلاش کنیم که مبادا در یک شهر یا استان بیماری به پیک و اوج برسد و کادر درمانی دچار اضطراب و مشکل شوند. باید شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که کادر درمانی بتواند بیماران را درمان کند و به تدریج از این مسئله عبور کنیم. مردم عزیز ما باید بدانند که مسئله امروز ما سلامت است که برای ما اصل اول امروز است، تولید هم یک اصل است و نمی توانیم در کشور تولید را متوقف کنیم، نمی توانیم تولید و توزیع مواد غذایی و بهداشتی و فروشگاه هایش را تعطیل کنیم، نمی توانیم نیازمندی های عمومی مردم مانند آب ، برق، گاز و حمل و نقل را متوقف کنیم و این کار ها امکان پذیر نیست."

رئیس جمهور ادامه داد: باید محدودیت هایی را در جامعه قرار دهیم، این محدودیت ها نباید آنچنان حداکثری باشد که قابلیت اجرا نداشته باشد و نه آنچنان حداقلی باشد که تاثیر لازم را نگذارد، باید در بین حداقل ها و حداکثر ها در زمان های مختلف شیوه های مختلف را برگزینیم و انتخاب و بر آن مبنا عمل کنیم. ما در سایه شیوع ویروس کرونا یک سرمایه اجتماعی ارزشمندی پیدا کردیم، این سرمایه به نفع همه است، اینکه دولت به مردم اعتماد داشته باشد و بالعکس و هرروز به هم نزدیک تر شوند.

روحانی ضمن اشاره به آمار قابل قبول مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: وزیر بهداشت گفت که این هفته بهتر از هفته گذشته بوده و ما همین را می خواهیم، اینکه قدم به قدم به نقطه مطلوب برسیم و زمانی که این آمار با کشورهای اروپایی و غربی مقایسه می شود شرایط ما خوب است. مردم و پزشکان ما همیشه افتخار آفریدند، به امید خدا در این مقطع هم اینگونه خواهد بود و به افتخار می رسیم، ما در شرایط عادی نیستیم و در تحریم قرار داریم، در همین شرایط هم خوب عمل کردیم و توان و مقاومت خوبی نشان دادیم این را همه دنیا می دانند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!