جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۴۳
سیاست - کد خبر : 8153
چهارشنبه، ۰۴ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تحریم ظالمانه از روی سر مردم برداشته شود.

رئیس جمهور: با تاکید بر اینکه در صورتیکه ۵+۱ به تعهدات خود عمل کنند ما هم به همه تعهدات برجامی خود بر می‌گردیم.

روحانی: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تحریم ظالمانه از روی سر مردم برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، امروز چهارشنبه ۴ فروردین ماه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در اولین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۰ ضمن تبریک مجدد سال نو به مردم، اظهار کرد: در این ۱۷ هفته باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم حتی یک روز هم دولت تعطیل نخواهد بود و طی این مدت دو هدف مهم ما کرونا و تحریم است. ما طی این مدت تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تحریم ظالمانه از روی سر مردم برداشته شود.

از بین بردن تحریم ظالمانه

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه در صورتیکه ۵+۱ به تعهدات خود عمل کنند ما هم به همه تعهدات برجامی خود بر می‌گردیم، خاطرنشان کرد:این یک کلام و نکته مهمی است ما به دنیا می گوییم علی رغم سه سال تحریم ظالمانه ما به برجام باز می‌گردیم و فعلا قصد مطرح کردن مساله خسارت را نیز نداریم.

وی با تاکید بر این که بیانات رهبر انقلاب در رابطخ با کشورهای مذاکره‌کننده گفت: رهبر انقلاب با بیانی صریح اعلام کردند که اگر شما به تعهدات به طور واقعی و جدی برگردید ما هم به همه تعهدات بر می گردیم، حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند. بنابراین معیار بین ما و شما برجام است. این هدف اول ما در این چهار ماه است که دنبال خواهیم کرد.

روحانی افزود: بار اصلی در این زمینه به دوش وزارت خارجه است اما با این حال همه‌ی بخش‌های دولت باید در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشند. ما به مردم قول می‌دهیم که دولتمردان ذره‌ای از منافع ملی کوتاه خواهند آمد و در زمینه برداشت تحریم‌ها تمام تلاش خود را می‌کنیم.

وضعیت ویروس کرونا و سفرهای نوروزی

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال، سال کرونا است بیان کرد: ما توصیه به سفر نمی‌کنیم. ما هنوز در مخمصه و مشکلات کرونا هستیم. امیدوارم در ماه‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

وی افزود: میزان مسافرت مردم از نظر ما در ایام نوروز از حد طبیعی هم بیشتر است و امروز وزیر گردشگری در جلسه هیئت دولت به صراحت گزارش داد که فقط ۲۵ درصد تخت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی ما پر شده و ۷۵ درصد در ایام عید خالی است و این مسئله نشان می‌دهد که هنوز کرونا در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین روز گذشته فرمانده راهور به بنده گفت امسال نسبت به سال ۹۸، ۱۶ درصد سفر کاهش پیدا کرده است و نشان می‌دهد که هنوز هم سفر کم است. البته ما توصیه نمی‌کنیم که مردم در شرایط کرونایی سفر کنند و هر چه سفر کمتر بروند، بهتر است و اگر مسائل بهداشتی در مسافرت‌ها رعایت نشود، باید تاوان سنگینی پرداخت کنیم و کسانی که به مسافرت رفته اند حتماً اصول بهداشتی را رعایت کنند.

تولید در سال جدید در پیروی از بیانات رهبری

روحانی در خصوص بیانات رهبری درخصوص تولید در سال جدید تصریح کرد: تولید برای ما مهم است. یک بخشی از ارزش پول ملی مربوط به مسائل داخلی مانند تورم و بخشی هم خارجی است.  در سال ۹۹ سال تحریم شدید، جنگ شدید و اقدامات ترامپ بود و بعد از آن هم ما تغییری را ندیدیم اما با این همه این افتتاح ‌هایی که صورت گرفت بسیار مهم بود. افتتاح طرح‌هایی در زمینه آب و برق، تصفیه خانه فاضلاب، آب و برق روستایی و نیروگاه داشتیم. پالایشگاه بیدبلند سه و نیم میلیارد دلار ارزش دارد.

وی با بیان اینکه ما تا پایان این دولت بازهم افتتاح‌های مهم خواهیم داشت. افزود: انسداد مالی را باید از بین ببریم،بخشی از انسداد برای تحریم است و بخشی دیگر برای جاهای دیگر است، ما یک لایحه را چند سال است که داده‌ایم، لذا باید انسداد را از بین ببریم.

روحانی شرط اول تولید را تقاضا خواند و بر این موضوع تاکید کرد که مردم باید در رفاه باشند تا تقاضا صورت گیرد در غیر این صورت تقاضا از بین می‌رود و در نتیجه تولید لطمه می‌بیند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه ۹۳ درصد تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: در بخش‌های عمرانی این بودجه نسبت به سال ۹۸، پنجاه درصد افزایش داشته است. به نظر من با شرایطی که داشتیم کار دولت ارزشمند و قابل قبول است.

رئیس‌جمهور خواستار ثبات بازار در طی این چهار ماه باقیمانده شد و گفت: رئیس با بیان اینکه همه قوا باید موانع تولید را از میان بردارند گفت: همه باید دست در دست هم دهیم که بتوانیم امنیت سرمایه گذاری را تامین کنیم نباید سیاه‌نمایی کنیم شرایط ما شرایط امیدبخش است باید وحدت داشته‌ باشیم. تبلیغات سوء را انجام ندهیم و نگوئیم اگر ما نگوئیم فلان شبکه ماهواره زودتر می‌گوید، حرف دروغ دیر و زود ندارد، او بیجا می‌کند حرف دروغ می‌زند. ما نگوئیم چون عقب می‌افتیم از آن ما تندتر علیه دولت انتقاد کنیم که مشتری ما بیشتر شود.

روحانی با تاکید بر اینکه مقدمه انتخابات تخریب دولت کنونی نباشد، اعلام کرد: هر کسی بگوید چکار می‌کنم، بگوید از این دولت بهتر کار می‌کنم، اهلاً و سهلاً؛ دست آن کسی که بیاید و بهتر از این دولت عمل کند را می‌بوسیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!