پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۴۹
سیاست - کد خبر : 5709
دوشنبه، ۲۴ آذر، ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

روحانی: تجربه سه ساله درسی خواهد بود برای دولت بعدی آمریکا

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران در نشست خبری اظهار امیدواری كرد كه دولت بعدی آمریكا آموخته باشد كه تحریم ها نمی توانند ایران را در برابر سیاست های آمریكا تعظیم كند..

روحانی: تجربه سه ساله درسی خواهد بود برای دولت بعدی آمریکا

روحانی در نشست خبری:

 "تجربه سه ساله درسی خواهد بود برای دولت بعدی آمریکا كه قوانین و مقررات را رعایت كند و به تعهدات خود برگردد"

رییس جمهور تأکید کرد: دولت نخواهد گذاشت که کسانی پایان تحریم را به تأخیر بیندازد، این اجازه را به آنان نخواهیم داد، تحریم باید پایان پذیرد و این حق مردم ماست

 به گزارش سایت خبری ایران زمین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در ابتدای نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی با یادآوری اینکه هفت‌ماه و چند روز از فرصت دولت باقیمانده است، اظهار کرد: خدا را شاکرم که بار مسئولیت دولت را در سخت‌ترین شرایط قرن اخیر به عهده ما گذاشت و شرایط شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت، سخت‌ترین اوضاع را برای ملت ما به وجود آورده است.

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران در نشست خبری اظهار امیدواری كرد كه دولت بعدی آمریكا آموخته باشد كه تحریم ها نمی توانند ایران را در برابر سیاست های آمریكا تعظیم كند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که به نظر می رسد در آستانه شکست در انتخابات روز سه شنبه به عنوان رقیب جو بایدن قرار دارد ، از زمان خروج از توافق هسته ای برجسته با ایران در سال 2018 ، سیاست "حداکثر فشار" را اعمال کرده و مجازات ها را علیه ایران اعمال کرده است.

روحانی در یک این نشست خبری گفت:

"ما امیدواریم که این تجربه سه ساله درسی برای دولت بعدی آمریکا باشد تا قوانین و مقررات را رعایت کند و به تعهدات خود بازگردد. ."

"مردم ما طی سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی روبرو شده اند."ایشان تاکید کردند

روحانی گفت ایران "مقاومت و صبر خود را تا زمانی که طرف مقابل در برابر قوانین و مقررات سر خم کند ادامه خواهد داد."

ایشان خاطر نشان کردند  که "کسانی که تحریم می کنند ، مسیر خود را اشتباه می دانند و به هیچ وجه به اهداف خود نخواهند رسید"....

روحانی در این نشست خبری از دستور خود به وزارت نفت برای افزایش تولید نفت به بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه خبر داد و افزود: ما باید چاه‌های نفت را برای این کار آماده کنیم اما اینکه آیا تحریم برداشته می‌شود یا خیر. باید بگویم شرایط دنیا شرایطی نیست که بخواهد این جنگ اقتصادی و تحریم ادامه پیدا کند؛ بنابراین ما بر مبنای خوش بینی این بودجه را تنظیم نکردیم بلکه بر مبنای واقع‌نگری تنظیم شد.

وی با اشاره به این موضوع که وزارت نفت اعلام کرده که قدرت تولید و فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را دارد، گفت: این فروش ممکن است در شرایط تحریم به بازارهای بین المللی صادر نشود و در داخل فروخته شود که اشکالی ندارد. ما که نگفتیم همه در بازار خارجی به فروش برسد؛ ممکن است از این مقدار، یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه آن در بازار خارجی و ۵۰۰ هزار بشکه در داخل فروخته شود.

رییس جمهوری افزود: ما این مقدار نفت را تولید می کنیم و می فروشیم و بودجه سال آینده را بر این مبنا برنامه‌ریزی کردیم؛ بنابراین حتی اگر تحریم باشد ما این مقدار را تولید و خواهیم فروخت گرچه معتقدم عمر تحریم به سر آمده است.

.

 

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!