جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۰۹
سیاست - کد خبر : 8361
پنجشنبه، ۱۲ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

روحانی: ایران زنده است و دشمنان هنوز قدرت ملت ایران و ایران بزرگ را درک نکرده‌اند

رئیس جمهور: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر آنها به برجام برگردند، ایران هم به تعهداتش برمی‌گردد، این یک معامله برد - برد است.

روحانی: ایران زنده است و دشمنان هنوز قدرت ملت ایران و ایران بزرگ را درک نکرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز ۱۲ فروردین ماه با حضور در  شصتمین برنامه پویش جهش تولید ضمن گرامی‌ داشتن روز جمهوری اسلامی و مصادف شدن افتتاح‌های پنجشنبه با این روز اعلام کرد: روز جمهوری اسلامی را باید به معنای واقعی کلمه پاس بداریم. باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران سه پایه اساسی دارد که باید از آنها مراقبت کنیم و از شرایط خاصی که در اختیار مردم قرار گرفته، بهره‌برداری و استفاده کنیم.

رییس‌جمهوری از اینکه ۶۰ جاسه افتتاح پنجشنبه ها بدون وقفه و تعطیلی برپا شده تست ابراز خشنودی کرد و اعلام کرد: دو جلد از این افتتاح‌ها آماده شده و جلد سوم آن که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، آماده می‌شود که نشان می‌دهد در دوران تحریم و فشارهای اقتصادی و همچنین کرونا مدیران، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و... موفق شدند و  این همه طرح و پروژه را افتتاح کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران زنده است و دشمنان هنوز قدرت ملت ایران و ایران بزرگ را درک نکرده‌اند و هزار هزار میلیارد تومان طرح و پروژه گواه آن است.

دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران عزیز خنده‌آور است

رییس جمهوری یا اشاره به اینکه کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران عزیز خنده‌آور است، تصریح کرد: در ماه‌های اولیه سخت کرونا، ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود به خاطر شیوع کرونا حاضریم به ایران کمک کنیم و آن کمک، اهدای چهار ونتیلاتور بود که من به آن آقا گفتم هر چقدر ترامپ به ونتیلاتور نیاز دارد، حاضریم به آمریکا صادر کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه آنها قبل از انقلاب هم ایران را نمی‌شناختند و الان هم نمی‌شناسند، بیان کرد همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر آنها به برجام برگردند، ایران هم به تعهداتش برمی‌گردد، این یک معامله برد - برد است. ولی آمریکایی‌ها درک نکرده و از این فرصت استفاده نکردند. دولت جدید آمریکا هم با واقعیت ایران فاصله دارد.

رئیس جمهور از ایستادگی مردم ایران سخن گفت و درباره وضعیت واکسیناسیون خاطرنشان کرد: تا پایان سال، واکسن به اندازه کافی وارد کشور شده و تولید می‌شود، واکسیناسیون صورت می‌گیرد و از این بلا عبور می‌کنیم.

تولید در دولت همچنان ادامه دارد

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال رهبر یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، بیان کرد: در سال گذشته که سال جهش تولید بود، ۳۶ هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شد. این در حالی بود که کل‌ واحدهای فعال صنعتی ۷۵ هزار واحد بودند و در برابر ۷۵ هزار واحد، ۳۶ هزار واحد جدید درخواست مجور کرده و به ۱۰ هزار واحد زمین لازم برای فعالیت داده شد.

روحانی در خصوص افتتاح‌های شصتمین پنجشنبه‌های افتتاح گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد و نزدیک به ۱۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی با تاکید بر اینکه اگر پتروشیمی و صنایع معدنی نبود، با شرایطی که سال ۹۹ برای تامین ارز مورد نیاز کشور داشتیم حتما با مشکلاتی مواجه می شدیم، گفت: همه جا فعالیت و صادرات هم بوده اما صادرات در پتروشیمی و در صنایع معدنی به عنوان دو رکن اساسی بوده است و اینها بیشترین ارز مورد نیاز را تامین کردند.

بار سنگین برجام بر دوش مردم ایران بود

رییس جمهوری ضمن اشاره به این موضوع که ما آغازگر جنگ نبودیم، اظهار کرد: امروز جنگ اقتصادی است که دشمنان آن را بر ما تحمیل کردند، ما حتی بعد از این که این جنگ به ما تحمیل شد، یک سال به تمام تعهدات خود عمل کردیم که این از لحاظ اخلاقی، سیاسی و تاریخی بزرگترین فخر ملت ایران است.

روحانی یادآور شد: آنهایی که امروز می گویند اول آمریکا آغاز کند یا ایران آغاز کند، به این نکته توجه کنند که ایران یک سال به تنهایی بار برجام را بردوش گرفت. در دو سال بعد هم بار عمده برجام بر دوش ما بوده است.

رییس جمهوری در اظهارات خود بیان کرد که بار سنگین برجام بر دوش مردم ایران بود است و افزود: ملت ایران به دنیا نشان داده که از لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی به تعهدات خود پایبند است و عمل می‌کند، دنبال صلح است و دنبال جنگ نیست. فعالیت‌های آن صلح آمیز است. فعالیت‌های هسته‌ای آن صلح آمیز است بنابراین کار بسیار عظیم و بزرگی بوده که ملت ایران انجام داده است.

روحانی اعلام کرد: اکنون نوبت ۱+۵ است که به وظیفه خود در این شرایط عمل کنند و بدانند که هر روز تاخیر به ضرر آنها است و هر روز زودتر در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سر فرود بیاورند و در برابر عظمت ملت ایران تواضع کنند، به نفع آنها و جهانیان خواهد بود. ما راه تولید، توسعه را تا انتهای زاه ادامه خواهیم داد.

طرح‌های ملی که در این جلسه افتتاح شد

از طرح‌های ملی که در این جلسه افتتاح شد می‌توان به تولید شمش آلیاژی، مس کاتد، کاشی و سرامیک، خردایش و دانه‌بندی سنگ آهن و همچنین تکمیل زیرساخت‌های فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، طرح تولیدی کاشی دیوار و کف صدف سرام استقلال آباده، طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین، واحد خردایش شرکت معدنی و صنعتی گل گهرسیرجان و تولید مس کاتدی صنایع مس طارم اشاره کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!