سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۲:۲۹
سیاست - کد خبر : 5157
چهارشنبه، ۱۲ شهريور، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

روحانی: اولویت دولت آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

روحانی با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.

روحانی: اولویت دولت آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: امسال عزاداری مردم یک شکوه خاص و ویژه ای داشت و از جهاتی یک عزاداری استثنایی بود علیرغم اینکه مردم به دلیل مراقبت نسبت به پروتکل‌های بهداشتی به طور طبیعی محدودیت‌هایی دارند اما از ابتکارات بسیار خوبی امسال عزاداری ما بهره‌مند شد.

روحانی ادامه داد: عزاداری‌ها در مجالس انجام می‌گرفت و به کمک و مدد فضای مجازی این مجالس برای اقوام و دوستانشان در شهرستان‌های دیگر و تا خارج از کشور مستقیم پخش می‌شد و مردم در این عزاداری سهیم و شریک بودند.

وی عنوان کرد: عزاداری خانه‌ها که مقداری در سال‌های قبل رسوم سابق کمرنگ شده بود، امسال بسیار پررنگ بود. بسیاری از مردم در خانه هایشان مراسم عزاداری برپا کردند. در سراسر کشور هم آماری که وزیر بهداشت و وزیر کشور به من دادند، حداقل ۸۰ درصد مجالس و محافل در سراسر کشور پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کردند.

رییس جمهوری افزود: عزاداران هم استفاده از ماسک و هم فاصله گذاری و همه دستورالعمل ها را به خوبی اجرا و عمل کردند. حتی نذورات به صورت مواد خشک به خانواده‌ها داده شد و عزاداری به یادماندنی و استثنایی در تاریخ ایران ثبت شد و همه در این امر بسیار مهم همکاری کردند.

روحانی تصریح کرد: از مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علما، مبلغان تشکر می‌کنم که با بیانات و با عملکردشان، کاملاً راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را نشان دادند، ترویج کردند و در نظریات‌شان بیان کردند. همچنین همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه افرادی که جزو بانیان عزاداری بودند و خدمت کردند، ناظران بهداشتی، مقامات وزارت کشور و همه تلاش کردند که نظارت خوبی انجام بدهند.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: از همه گویندگان مذهبی، وعاظ و مداحان و سخنرانان پرشور که با ابتکارات جدید مداحی خود را گاهی به کوچه‌ها و خیابان‌ها آوردند، تشکر می‌کنم. بسیار عزاداری خوب و باشکوهی و با رعایت همه اصول مذهبی و اخلاقی و دینی انجام شد و بهانه ای به دشمنان داده نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  از صدا و سیما برای انعکاس محافل و مجالس عزاداری تشکر کرد و گفت: همچنین از دست اندرکاران فضای مجازی و وزارت ارتباطات و همه کسانی که تلاش کردند تا مردم بتوانند از مسائل مختلف در عزای اباعبدالله الحسین سهیم باشند در پیشگاه خدا این دعا را می‌کنم که امسال با همه زحماتی که عزاداری داشت مورد قبول قرار دارد و زخیره ای برای دنیا، برای استقلال ما و تحول ما و زمینه ای برای بازسازی فرهنگ دینی و آخرت قرار دهد

رییس جمهوری در ادامه با اشاره‌ به‌آغاز سال تحصیلی اظهارداشت: از شنبه ۱۵ شهریور ماه  مراسم سال تحصیلی آغاز می شود برای ما مهم بود در تمام مراحل که بگوییم فاصله جان و نان معنا ندارد، فاصله جان و کار معنا ندارد، فاصله معیشت و سلامت معنا ندارد، فاصله سلامت و دیانت معنا ندارد، در محرم دیدیم که هیچ فاصله ای بین این‌ها نبود.

روحانی خاطرنشان کرد: از ۱۵ شهریور می‌خواهیم بگوییم فاصله ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد. هم می‌شود درس خواند و هم می‌شود مراتب تحصیلی را ادامه داد و هم جوانان می‌توانند به آینده خود امیدوار باشند درس خواندن در همه مقاطع برای ما مهم است انشاءالله با نظر گرفتن تمام پروتکل های بهداشتی که از ستاد کرونا اعلام شد، این کار به خوبی انجام می شود.

وی اظهار داشت: باید نوجوانان و جوانان ما در سلامت باشند و تحصیل خود را انجام دهند، امسال آموزش به طور طبیعی آموزش مرکب خواهد بود، یعنی ترکیب شده از آموزش حضوری و غیر حضوری آنجایی که آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌تواند کلاس خود را تشکیل دهد فاصله‌ها هست معلمان سر کلاس می‌روند اولویت اول ما آموزش حضوری است و همه پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

رییس جمهوری گفت: آموزش و پرورش به همه مدارس و مدیران خود ابلاغ کرده هر دانش آموزی که وارد مدرسه می‌شود، اعم از شستن دست‌ها ، داشتن ماسک، حرارت سنج، نحوه نشستن باید به دقت مراعات شود از خانواده های عزیز می‌خواهم آنها هم مشارکت کنند و بدون مشارکت آن‌ها این کار امکان پذیر نیست

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!