شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۴:۱۹
مجلس - کد خبر : 11105
چهارشنبه، ۳۰ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

روحانی نتوانست چک برجام را نقد کند، دیگران را مقصر می‌داند!

اگر مصوبه مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران نبود، مطمئنا مذاکرات از سرگرفته نمی شد

روحانی نتوانست چک برجام را نقد کند، دیگران را مقصر می‌داند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس فرصت به نتیجه رساندن برجام را از دولت گرفت، اظهار داشت: مردم به این گفتمان رئیس جمهور عادت کردند و وی همواره سعی دارد که اشتباهات و تخلفات خود و دولتش را به گردن دیگران بیاندازد.

آصفری افزود : برای مثال، زمانی که با کمبود آب و قطعی برق مواجه می شویم، رئيس جمهور به جای عذرخواهی و رفع مشکلات، می گوید مصرف مردم زیاد است که این مسئله تنها دلیل قطعی آب و برق و کمبود آن نیست و ناکارآمدی مسئولان اجرایی هم نقش زیادی در این زمینه دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عرصه سیاست خارجی هم وضعیت همین است و روحانی مشکل عدم رفع تحریم ها را به گردن دیگران می اندازد، تصریح کرد: دولت روحانی تمام فرصت هشت ساله خود را صرف مذاکره با غربی ها کرد و به نتیجه نرسید.

وی در ادامه گفت: شش سال از انعقاد برجام گذشت و چک برگشتی برجام نقد نشد، سوال ما از رئیس جمهور و افرادی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران را مانع رفع تحریم ها می دانند، این است که چرا برجام، پیش از تصویب این قانون به نتیجه نرسید و تحریم ها لغو نشد؟.

وی با بیان اینکه این ادعای روحانی کاملا غیر واقعی است و صحت ندارد، اظهار داشت: اگر مصوبه مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران نبود، مطمئنا مذاکرات از سرگرفته نمی شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مصوبه مجلس باعث شد طرف غربی مجددا پای میز مذاکره بیاید و حتی آنان حاضر شدند که بیش از هزار مورد از تحریم های ایران را بردارند اما مجلس نپذیرفته و تاکید ما این است که طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، باید همه تحریم ها برداشته شود.

آصفری تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در مذاکرات بسیار موثر است، اما روحانی از این جهت ناراحت است که نتوانسته چک برجام را در آخرین فرصت کاری دولتش نقد کند و سعی دارد که تقصيرات را به گردن دیگران بیاندازد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!