پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۰۵
سیاست - کد خبر : 3735
يكشنبه، ۱۴ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

روحانی : در طرح غربالگری ۷۸ میلیون نفر مورد غربالگری نوبت اول قرار گرفتند

وزارت بهداشت اعلام کرد پروتکل‌هایی به مردم اعلام شده است که مورد مراعات قرار بدهند. در مجموع ۸۳ درصد به طور متوسط در کشور مراعات شده است. در بعضی شهرها ۹۲ درصد مراعات شده است.

روحانی : در طرح غربالگری ۷۸ میلیون نفر مورد غربالگری نوبت اول قرار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: در این ماه مبارک و مقدس ماه صیام و قیام ماه دعا و قرآن برای مردم ایران و همه مسلمانان آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم با دعای خیر مردم از این مشکل و مصیبت ویروس هم رهایی پیدا کنند.

وی افزود: نام خداوند شفای اصلی است و همه چیز به دست او است. امیدواریم دعای مردم و توسل مردم توجه مردم مفید واقع شود و مورد قبول حق قرار بگیرد.  زحماتی که مردم و پرستاران به نهایت برسد و به نقطه مطلوبی برسیم که زندگی برای مردم آسانتر شود.  

رییس جمهوری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم در مقابله با کرونا گفت:

وزارت بهداشت اعلام کرد پروتکل‌هایی به مردم اعلام شده است که مورد مراعات قرار بدهند.  در مجموع ۸۳ درصد به طور متوسط در کشور مراعات شده است. در بعضی شهرها ۹۲ درصد مراعات شده است.

روحانی افزود: تهران شهر بزرگی است که یک مقدار کمتر بوده است. ولی متوسط ۸۳ درصد مراعات مردم دال بر همکاری مردم با مسوولین بهداشتی کشور است که نشان دهنده توجه مردم به سلامت جامعه است که برای ما خیلی مهم است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: از همه آنهایی که به احسان و نیکوکاری در حسینیه‌ها و مساجد  مشغول هستند و در سراسر کشور علما، روحانیان، طلاب، خیرین، نیروهای بسیج و مسلح، مردم خیر همه پای کارآمدند و بسته‌های حمایتی درست می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: صرف نظر از این که این بسته حمایتی چند درصد مشکل آن خانواده را حل می‌کند فضای معنوی آن مهمتر از کمک مادی است. فضای معنوی آن این است که مردم به فکر یکدیگرند و  همدیگر را فراموش نمی‌کنند و در روزهای سختی انفاق و نیکوکاری خود را انجام می دهند و این برای ما بسیار مهم است.

روحانی با بیان اینکه از اول اسفند کادر درمان با تمام وجود به صحنه آمدند و کار بزرگی انجام دادند و انجام می‌دهند، اظهارداشت:

طبق آماری که در جلسه اعلام شد، مراجعه کننده به بیمارستان در طول شبانه روز گذشته حدود ۳۰۰ نفر بوده که به بیمارستان مراجعه کردند و این نشان از همکاری مردم و تلاش کادر پزشکی است که ما را به این نقطه مطلوب رسانده است. البته تا امروز شرایط به طور نسبی مطلوب است. اما آن نقطه مطلوبی که مورد نظر ما است هنوز فاصله وجود دارد و باید کار شود تا به آن نقطه برسیم.

۳۰ میلیون نفر در مرحله دوم غربالگری می‌شوند

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کاری‌هایی در کشور ما برای مبارزه با ویروس کرونا شد و کارهایی هم در کشورهای دیگر انجام شد. اما اقدامی که در ایران انجام گرفت، بحث غربالگری بود که بسیار بارزتر بود. در همین جلسه امروز در طرح غربالگری گفته شد در نوبت اول ۷۸ میلیون نفر مورد غربالگری نوبت اول قرار گرفتند که در این کشور به این پهناوری مسئله مهمی است که این هم به خاطر مراکز بهداشتی است که در سراسر کشور وجود دارد و پرونده الکترونیکی است که از قبل تشکیل داده شده است که اینها همه کمک کرده که این غربالگری خوب انجام گیرد.

وی افزود: غربالگری مرحله دوم است که ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته است که این غربالگری هدفمندتر و دقیق تر از دوره اول است که کار بسیار بزرگی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست تا چه زمانی واکسن ویروس کرونا تولید می شود، اظهار داشت: ما با بدبینی مبارزه با کرونا را طراحی کردیم و کار بزرگی انجام شد. الان هم باید خودمان را برای یک روز سخت آماده کنیم . 

وی تاکید کرد: ۱۳۲ شهرستان که مناطق سفید و کم ریسک هستند از فردا مساجد و نماز جمعه هایش بازگشایی می شود. الحمد الله دو قطبی در کشور ایجاد نشد. 

روحانی گفت: در پسا کرونا سیاست و دنیا تغییر می کند. صادرات و واردات تغییر می کند. 

رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس گفت: امروز پیشنهاد شد در جلسه که مناطق سفید و کم ریسک از ۲۰ اردبیهشت بازگشایی شود اما کمی نگران بودیم و قرار شد از ۲۷ اردبیهشت آغاز شود؛ این زمان هم قرار شد برایش تصمیم گیری شود و جلساتی برگزار شود.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!