پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۱۵
سیاست - کد خبر : 9487
يكشنبه، ۲۶ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

روحانی : کاهش تنش های سیاسی باعث توسعه فعالیت تولیدی و صادراتی است

لازمه حضور عزتمندانه و موفق در تجارت جهانی و بازارگشایی صادراتی، فراهم آوردن محیط مساعد با عرف تجارت بین الملل و سازمان های منطقه ای و جهانی است

روحانی : کاهش تنش های سیاسی باعث توسعه فعالیت تولیدی و صادراتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی در دویست و بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز (26 اردیبهشت) برگزار شد حضور پیدا کرد. در ابتدای این جلسه یاد مرحوم مهندس ترکان که از همراهان دولت تدبیر و امید و از اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود گرامی داشته شد.

روحانی در مورد رفع موانع تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهت تحقق شعار سال، اظهار داشت: گشایش در فعالیت های اقتصادی مناطق آزاد باید همچنان از طریق ساز و کارهای توسعه و جذب سرمایه گذاری خارجی ، اعتمادسازی ، ایجاد انعطاف برای بازاریابی و مشارکت در بازارهای منطقه ای و جهانی تداوم یابد. دولت تاکید دارد که توسعه اقتصادی مناطق آزاد باید با تشویق و ایجاد امنیت اقتصادی برای بخش خصوصی انجام شود.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصاد دولتی در این مناطق امکان مدیریت کیفی و خدایت سرمایه گذاری را کاهش می دهد و آسیب زا خواهد بود، گفت: تقویت بخش خصوصی و نظارت شفاف و قانونمند از طریق رعایت قوانین و مقررات معتبر بین المللی ، نه تنها اعتماد فعالان اقتصادی را تقویت می کند، بلکه انگیزه آنها را برای ورود به این مناطق افزایش می دهد.

رئیس جمهور بیان کرد: لازمه حضور عزتمندانه و موفق در تجارت جهانی و بازارگشایی صادراتی، فراهم آوردن محیط مساعد با عرف تجارت بین الملل و سازمان های منطقه ای و جهانی است و هرچه انگیزه سرمایه گذاری اقتصادی بیشتر شود و تنش های مختلف سیاسی کاهش یابد، امکان توسعه فعالیت های تولیدی و صادراتی و درنهایت گذار از اقتصاد نفتی و دولتی به اقتصاد مولد افزایش خواهد یافت.

روحانی افزود: بخش مهمی از تامین زیرساخت ها در این مناطق صرفا در حیطه اختیارات دولیت نیست و نیازمند هماهنگی های کلان در حوزه منافع اقتصاد ملی و منطقه ای است، در سیاست خارجی باید زمینه های رفع موانع کلان هم فراهم شود تا اقتصاد این مناطق از ظرفیت ها و فرصت های خارجی و منطقه ای محروم نشود.

در این جلسه با بررسی پیشنهادهای شورای عالی مناطق آزاد در جهت رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، مقرر شد همه دستگاه های ذیربط همکاری لازم را با دبیرخانه شورای عالی به عمل آورده و رفع موانع مربوط در صورتجلسات مشترک به تصویب برسد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!