جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۷:۳۰
دولت - کد خبر : 9790
پنجشنبه، ۰۶ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی : پایان دولت پایان تحریم و مشکلات کرونا است

این نوید را می دهم که وضع گردشگری در ماه های پایان امسال با واکسیناسیون در سراسر کشور شرایط جدیدی را ایجاد می کند

روحانی : پایان دولت پایان تحریم و مشکلات کرونا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (6 خرداد) در شصت و نهمین هفته از افتتاح طرح های ملی کشور با ابراز امیدواری نسبت به روند واکسیناسیون عمومی افزود که سال آینده شاهد رونق گردشگری در کشور خواهیم بود.

حسن روحانی اظهار داشت: تلاش های خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است که به بخشی از آنها در این گزارش به آن اشاره شد. وقتی تعداد تخت هتلی و اقامتگاهی در سراسر کشور از 219 هزار به 465 هزار افزایش پیدا می کند به آن معناست که رونقی را در گردشگری داخلی و خارجی مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به سختی هایی که کرونا در بخش گردشگری به وجود آورده است، گفت: در 6 ماهه اول سال 1400 هم با مشکلاتی روبرو هستیم اما در عین حال این نوید را می دهم که وضع گردشگری در ماه های پایانی امسال وقتی واکسیناسیون در سراسر کشور انجام بگیرد شرایط جدیدی می شود و همه این زحماتی که مردم و بخش های دولتی و خصوصی کشیدند در پایان امسال شاهد بهره برداری خواهند بود.

امیدواریم ایام نوروز سال آینده با واکسیناسیون عمومی که انجام می گیرد و با رعایت پروتکل های بهداشتی که انجام می گیرد ، صنعت گردشگری رونق پیدا کند و شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم.

روحانی افزود: یک بخش از احقاق حقوق مردم همین است که آثار تاریخی کشور که سال ها در دیگر کشورها بوده است را به کشور برگردانیم که بسیار حائز اهمیت است. 2 هزار و 723 شی تاریخی ما سال ها در کشورهای دیگر بوده و ما تلاش کرده و توانستیم آنها را برگردانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این سال ها تلاش شد تا روستاها به جاذبه گردشگری تبدیل شوند، گفت: سراسر کشور می تواند جاذبه های گردشگری مناسبی برای جذب توریست های داخلی و خارجی داشته باشد. صنعت گردشگری منبع پر رونق و تجدیدپذیری برای اقتصاد کشور است. آثار باستانی با مرمت سال ها می توانند خلق ثروت اشتغال کنند و مهم تر اینکه هویت ایرانی و اسلامی ما را به دیگر کشورهای دنیا نشان دهند.

وی ضمن اشاره به مشکلات حوزه گردشگری با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: سال 99 را دچار مشکل بودیم، در سال 1400 نیز قاعدتا در شش ماهه اول با مشکلاتی روبرو هستیم، اما این نوید را می دهم که وضع گردشگری در ماه های پایان امسال با واکسیناسیون در سراسر کشور شرایط جدیدی را ایجاد می کند.

دنیای گردشگری بسیار وسیع ، وسیع تر و متنوع تر از آن چیزی است که در گذشته وجود داشته و فضای بسیاری را می توانیم به بخش گردشگری تبدیل کنیم.

روحانی با اشاره به وجود بهره برداری از سدها در کشور گفت: بهره برداری از سدها در کشور و دریاچه های پشت سر آنها محلی است که سرمایه گذاران می توانند با رعایت اصول محیط زیستی در آن مناطق به توسعه گردشگری کمک کنند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آماری که مونسان ارائه داد بسیار شعف انگیز بود، اینکه تخت استراحت مردم را در بخش های مختلف به دو برابر و یا بیشتر از دو برابر برسانیم کار بزرگی است. هتل هایی که در این مدت ساخته شده 461 هتل در این سال ها ساخته شده و 670 هتل در دست ساخت است. 160 هزار میلیارد طرح و پروژه در دست ساخت است، مردم فکر نکنند کار دولت فقط این افتتاح هاست بلکه بیش از ایت در دست افتتاح قرار دارد.

20 هزار مگاوات برق در این 8 سال افتتاح شده است 19 هزار و 700 مگاوات برق در دست احداث داریم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!