شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۱۱
سیاست - کد خبر : 8780
پنجشنبه، ۲۶ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی : همین امروز می‌توانیم غنی‌سازی 90 درصدی را انجام دهیم

غنی سازی 60 درصدی یعنی با یک حرکت به 90 درصد رسیدن، مسیر را برای بمب اتم هموار نمی کنیم این اشتباه محض شماست

روحانی : همین امروز می‌توانیم غنی‌سازی 90 درصدی را انجام دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در آئین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت پس از اشاره به مسئله سلامت و واکسیناسیون ، در مورد 3 هدف مهم دیگر در 100 روز پایانی دولت اظهار داشت: موضوع مهم دوم شکستن تحریم است که سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین هستند و تلاش می کنند. برای ما مهم نیست که دشمن به عقل بر می گردد و در برابر قانون تواضع می کند یا خیر اما یقی داریم راهی جز این برای آمریکا و سایر کشورهای برجام وجود ندارد. تنها راه این است که به قطعنامه 2231 برگردند و پس از آنها ، ایران بلافاصله با راستی آزمایی در زمان کوتاه به تعهدات برجامی باز می گردد.

فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است

روحانی با اشاره به غنی سازی 60 درصدی در نطنز گفت: اروپا اظهار نگرانی خود برای غنی سازی 60 درصدی ایران را اینطور تعبیر کرده است، غنی سازی 60 درصدی یعنی با یک حرکت به 90 درصد رسیدن، مسیر را برای بمب اتم هموار نمی کنیم این اشتباه محض شماست. همین امروز هم می توانیم غنی سازی 90 درصد را انجام دهیم اما از اول اعلام کردیم که فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است و به دنبال بمب هسته ای نیستیم.

وی در ادامه بیان کرد: هر روزی که شما به تعهدات برجام برگردید بلافاصله به تعهدات بر می گردیم و تا پایان برجام غنی سازی ایران 3/7 بیشتر نخواهد بود. شما به تعهدات برگردید غصه غنی سازی ایران را نخورید، ایران در عمل نشان داده قول مردانه می دهد و شما نشان دادید که قول بی اعتبار می دهید.

در دهه 90 کارهای عظیمی در زمینه نفت انجام شد

رئیس جمهور در مورد هدف سوم دولت بیان داشت: هدف سوم دولت پایان بخشیدن به طرح های مهم تولیدی است که در 100 روز پیش رو برای ما امکان پذیر است و هدف چهارم معیشت مردم در این صدر روز است، دهه نود ، دهه ای بود که دوبار در دنیای سیاست و دیپلماسی به میدان امدیم و دشمنان را شکست دادیم این دهه را اگر دهه پیروزی و نجات ملی و دهه پیشرفت در کشور و جهش در تولید نام گذاری کنیم، بی ربط نگفته ایم.

وی افزود: در این دهه کارهای عظیمی در زمینه نفت انجام شده از کشف 53 میلیارد بشکه ای گرفته تا توسعه عظیم میدان های نفتی و گازی و تقریبا پایان دادن به پروژه ها عسلویه و پارس جنوبی، در این سه سال جنگ اقتصادی صادرات غیرنفتی به صحنه آمد ، یکی از صادرات غیرنفتی که کار عظیم انجام داد پتروشیمی بود ، حدود 90 درصد ارز سامانه نیما از پتروشیمی بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!