سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۱:۰۷
دولت - کد خبر : 10591
يكشنبه، ۰۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

روحانی : دولت از دادن وعده های غیرعملی پرهیز کرد

در بدترین شرایط توانستيم حجم صادرات کشور را بالای ۴۰ میلیارد دلار حفظ كنيم و ضريه اساسی آمریکا به درآمد ارزی کشور از صادرات نفت را به طور نسبی خنثی کنیم

روحانی : دولت از دادن وعده های غیرعملی پرهیز کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (6 تیر ماه) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت حضور یافت. در این جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره تحقق وعده های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در سفرهای استانی تشریح شد.

روحانی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدا رویکرد جدیدی به سفرهای استانی داشت، اظهار کرد : از ویژگیهای مهم این سفرها در این دولت، انجام کارشناسی دقیق با نگاه آمایش سرزمینی و پرهیز از وعدههای غیرعملی بوده است. اقدامات دولت در سفرهای استانی مبتنی بر مطالعات توسعه محور، کاهش تعداد مصوبات و پرهیز جدی از مصوبات غیرکارشناسی شده و آنی بوده است.

حاصل این تصمیم مهم، ایجاد هماهنگی در طرح ها و افزایش چشمگیر میزان تحقق وعده ها بوده است. حاصل این رویکرد علاوه بر جلوگیری از تضييع منابع کشور در طرح های نیمه تمام این بود که اعتماد مردم استان ها به تحقق وعده های دولت افزایش پیدا کرد.

رییس جمهور در ادامه گفت : از دیگر تلاش های دولت که با اهتمام و جدیت انجام گرفت، به سرانجام رساندن دستورات مقام معظم رهبری در سفرهای استانی ایشان بوده است که یکی از بارزترین نمونه های این امر، طرح آیه های مرزی و زیرکشت بردن صدها هزار هکتار زمین در استان های خوزستان و ایلام بوده است.

در این سال ها، نتیجه عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مذنظر مقام معظم رهبری را در سفرهای استانی شاهد بودیم که کشور توانسته به تنهایی در برابر این حجم از فشارها مقاومت کند و اگر چه فشار و سختی زیادی نیز به مردم وارد شده است، اما در بدترین شرایط توانستيم حجم صادرات کشور را بالای ۴۰ میلیارد دلار حفظ كنيم و ضريه اساسی آمریکا به درآمد ارزی کشور از صادرات نفت را به طور نسبی خنثی کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه اکثر مصوبات در استان ها عملياتي و محقق شده است که این مساله تأثیر زیادی بر ارتقای سرمایه اجتماعی داشته و دارد، خاطرنشان کرد: در ۳ سال گذشته با وجود همه فشارها، فعالیت های عمرانی کشور در استان ها متوقف نشد و از سویی سرمایه زیرساختی کشور در حوزه های مختلف ریل، آزادراه و سد جهش پیدا کرد و از سوی دیگر دسترسی مردم به مسکن، گاز، اینترنت و بیمارستان با رشد بی سابقه ای افزایش یافت.

روحانی با تاکید بر اینکه ارزش این دستاوردها زمانی روشن تر می شود که بخش عمده ای از این خدمات در زیر آتش سخت ترین تحریم ها در دوره جنگ اقتصادی انجام شده است، پژوهشگران و تلاشگران رسانه ای را به بازگو کردن واقعیت های جنگ اقتصادی و پیروزی بر آمریکا در این جنگ دعوت کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!