شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۵۹
دولت - کد خبر : 10135
چهارشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

روحانی : در انتخابات آمار دروغ به مردم ندهیم

اگر در کشور ایرادی وجود دارد، این ایراد فقط برای دستگاه اجراست؟ یعنی دستگاه قانونگذار ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، قوه قضائیه ایراد ندارد

روحانی : در انتخابات آمار دروغ به مردم ندهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی در جلسه امروز (19 خرداد) هیئت دولت با اشاره به انتخابات 28 خرداد ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه در این روزها بحث اخلاق صدمه جدی دیده است، آغاز اخلاق همان راستگویی و همان وفای به عهد و این است که حقیقت را تحریف نکنیم.

روحانی افزود: انتخابات بسیار مهم است ولی از انتخابات مهم تر اخلاق است چون هدف غایی اسلام و انقلاب اسلامی است، بخشی از مردم سالاری هم اخلاق است. نمی توانیم با افکار عمومی و با حضور مردم شوخی کنیم ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم. واقعیت ها را به مدرم بگوئیم و تشریح کنیم و همه جا باید مردم سالاری حاکم باشد از آغاز تا پایان انتخابات از روز اعلام و تا تنفیذ و تحلیف از روز ثبت نام تا روزی که رای خوانده می شود، همه جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد.

در انتخابات ظلم و جفا شد

در این انتخابات جفا و ظلم های بسیار بدی شد، یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت ها اشاره فرمودند مساله مهمی بود. ایشان هم دستور دادند جبران شود، حالا جبران شود یا نه ، مسئله دیگری است. اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد، به نظر من بدترین جفا در این انتخابات جفای به خود نظام است. اگر در 42 سال گذشته نقش قانون ، فساد و زیر پا گذاشتن حقوق ، رعایت نکردن مصالح بود و اگر همه اقدامات بر خلاف مصلحت جامعه و کشور باشد برای چه انقلاب کردیم؟

رئیس جمهور بیان کرد: این ملت کار بزرگی انجام داده است، چرا به ملت توهین می کنیم، لااقل بگوئیم این 4 میلیون کشاورز یا این 15 میلیون کارگر کار خوبی انجام دادند. لااقل بگوئیم این 4 میلیون کاسب کار درستی انجام دادند، یک چیزی بگوئیم فقط می گوئیم بد است ، کار کشور بخش بزرگی در اختیار بخش های مهم جامعه و مردم ما است. اینکه بگوئیم در 8 سال هیچ کاری نشده به مردم ظلم می کنیم.

وقتی ما توهین می کنیم یعنی به میلیون ها نفر توهین می کنیم، بر چه مبنایی توهین می کنیم، لااقل آمار باید درست باشد، وقتی ما میگوئیم چقدر در بانک ها پول گذاشته شده، وقتی این آمار را اینطور می گوئیم که از کل نقدینگی کشور خیلی بیشتر است، این آمار دروغ است. وقتی می گوئیم رشد اقتصادی در این هشت سال صفر بوده ، آمار دروغ است، ما که نمی توانیم دروغ بگوئیم.

وی افزود: اگر در کشور ایرادی وجود دارد، این ایراد فقط برای دستگاه اجراست؟ یعنی دستگاه قانونگذار ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، قوه قضائیه ایراد ندارد، هیچ جا ایراد ندارد، الحمدالله خوب شد، لااقل در این انتخابات متوجه شدیم همه جای کشور خیلی خوب و سالم و بی نقص و بی ایراد است. فقط اشکال در این دولت است که ان شاءالله در این انتخابات درست می شود، البته انتخابات هم نباشد دوره ما تمام می شود ، دولت بعدی می آید این هم درست می شود و کل کشور درست می شود.

موضوعات بهتری هم این روزها می شنویم، چقدر زنان در این چند روز خوب شدند، باید حقوق خانم ها ، احترام به خانم ها ، جوان ها مطرح شود، چطور این مدت خانم ها نبودند، فقط این روزها خانم ها پیدا شند و خیلی مورد احترام هستند. اقوام ، اقلیت ها چقدر خوب شدند، شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شدند، چیزهای خوبی هم این این روزها الحمدالله هست.

در جنگ اقتصادی هستیم

روحانی بیان کرد: من در اینجا می خواهم درباره قلب واقعیت و تحریم واقعیت و حقیقت نکته مهمی را بیان کنم، به هر حال درباره اقتصاد صحبت شد، اقتصاد در چه فضایی صحبت شد، اقتصاد یعنی ما در دوره صلح هستیم یا در دوره جنگ، ابتدا باید این روشن شود.

ما در جنگ اقتصادی هستیم یا نیستیم، اصلا گویا جنگی وجود ندارد و ترامپی نبوده و ظلم و کار بدی نکرده است. هرچه مشکل است برای دولت است، آمریکا که کاری نکرده است، نه در سوال چیزی بود و نه در جوال و این مسئله بسیار عجیب و شگفت آور است. ما دولت را در سال 92 در شرایطی آغاز کردیم که در تحریم و فشار اقتصادی قرار داشتیم.

روحانی گفت: ما هم تورم را مهار کردیم، از 35 درصد به 15 ردصد رساندیم و هم رشد اقتصادی منفی را به مثبت رساندیم و یک معجزه اقتصادی اتفاق افتاد. وقتی ما شروع به مهار تورم کردیم، همه می گفتند شما که تورم را مهار می کنید از ان طرف با مسئله رشد چکار می کنید و چه اتفاقی خواهد افتاد که آن هم در سال 93 مثبت شد.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!