سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۲:۰۹
دولت - کد خبر : 11177
شنبه، ۰۲ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی : حل مشکلات خوزستان طبق دستور رهبری باید ادامه یابد

نیروگاه های تجدید پذیری که امروز افتتاح می شود، در مجموع ۳ مگاوات ظرفیت تولید نیرو دارد که در این شرایط برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است

روحانی : حل مشکلات خوزستان طبق دستور رهبری باید ادامه یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی امروز ( 2 مرداد ماه) در هشتاد و چهارمین برنامه جهش توليد، با افتتاح ويدئوکنفرانسی طرح های ملی وزارت نیرو و پس از گزارش وزیر نیرو از وزارت نیرو و بقيه وزرا بابت سفر به خوزستان قدردانی کرد و اظهار داشت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه ای است، خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده اند.

روحانی در ادامه گفت: این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آپاها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده اند، ادامه پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود با توجه به افتتاح تصفيه خانه آب در شهرستان های بابل بابلسر و خلخال گفت: آب آشامیدنی بعد از اکسیژن و هوا برای ما بسیار مهم است چون به سلامت و زندگی مردم وابسته است. یکی از خدمات بسیار خوبی که وزارت نیرو از آغاز دنبال کرده و در سال های اخیر هفتگی به اطلاع مردم رسیده، این است که هر روز و هر هفته بخشی از کشور از آب سالم تصفیه شده استفاده می کنند که امیدوارم افتتاح همزمان این تصفيه خانه ها برای مردم مازندران، اردبیل، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری مبارک باشد.

رئیس دولت دوازدهم در حاشیه بهره برداری از سد هایقر و آب رسانی به حاجي آباد فارس اظهار کرد: سد هایقر با شروع بارندگی های امسال می تواند هم آب لازم را برای منطقه حفظ و هم از سیلاب، در شرایط خطر جلوگیری کند.

سد هایقر، ۲۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که سدی بزرگ و جزو سدهای ملی است. هایقر آخرین سدی است که در دولت دوازدهم به اتمام می رسد.

روحانی یادآور شد: مجموعا در طول دولتهای یازدهم و دوازدهم ۵۷ سد ملی، تکمیل و بهره برداری شده است. از قبل و بعد انقلاب تا قبل دولت یازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت که در این دو دولت ۵۷ سد به بهره برداری رسیده است و این سدها برای حفظ آب و خاک و در سيل هم برای حفظ جان مردم بسیار مهم است. این سدها برای کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد.

وی همچنین در مراسم بهره برداری از ۱۳ طرح نيروگاه تجدید پذیر در ۹ استان، گفت: بسیار مهم است به سمت نیروگاهها و امکانات تجدیدپذیری برویم که به سوخت و آب نیازی نداشته باشند و گرمای تابستان نه تنها تاثیر منفی روی آنها نگذارد بلکه تاثیری مثبت داشته باشد. همچنین در مجموع بتوانند هم به مردم از لحاظ نیازمندی ها به برق و هم به محيط زيست، از لحاظ سلامت محیط زیست کمک کنند و در انرژی کشور موجب صرفه جویی شوند.

رئیس دولت تدبیر و اميد تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما برخی نقاط نیروگاه های بادی و در بسیاری از نقاط و شاید همه نقاط نیروگاه های خورشیدی و همچنین نیروگاه های برقابی در مقیاس کوچک، فراوان داریم و رودخانه ها می توانند نیروگاه های برقابی کوچک را به حرکت دربیاورند. همه اینها می تواند در روزهای سخت کم برقی مفید باشد و در واقع کار بسیار ارزشمندی در حال انجام است.

اینکه گزارش شده که در این دولت پنج برابر دولت قبل در زمینه نیروگاه های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شده است، این جای بسیار خوشحالی است. نیروگاه های تجدید پذیری که امروز افتتاح می شود، در مجموع ۳ مگاوات ظرفیت تولید نیرو دارد که در این شرایط برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!