چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۲:۴۵
دولت - کد خبر : 11287
پنجشنبه، ۰۷ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

روحانی : جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمومنین فاصله دارد

می دانم مردم ما در این سه سال و نیم با مشکلات زیاد و جنگ اقتصادی روبرو بودند که کرونا هم به آن اضافه شد و شرایط را سخت تر کرد

روحانی : جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمومنین فاصله دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی امروز ( 7 مرداد ماه) در در هشتاد و ششمین آئین افتتاح طرح های ملی که مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت : روز غدیر را به هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدينه تشبیه می کنم. پیامبر اسلام مردم را به راه مستقیم هدایت می کرد و وحی در غار حرا در مکه نازل شد اما دولت اسلام در مدينه شروع شد و هجرت پیامبر به معنای آغاز حکومت اسلامی است. هجرت پیامبر آغاز تاريخ ماست و مبنای تاریخ اسلامی هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدينه است.

دکتر روحانی غدیر را حرکت دوم هجرت، عنوان کرد و گفت: در غدیر بار دیگر بحث حکومت مطرح است. اینجا آغاز حکومت اسلامی و غدير آغاز تداوم حکومت اسلامی است. پیامبر وقتی در غدیر دست حضرت علی را گرفت و گفت هر که من مولای اویم علی مولای اوست، ایشان نه تنها على بلکه صفات را برای حاکمان اسلامی مشخص کرده و در غدیر به مردم گفت چه فرد و افرادی می توانند حاکم دنیای اسلام باشند و با چه رفتاری می تواند حکومت دنیای اسلام را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه هر کسی بتواند زیست و رفتار حضرت علی (ع) را پیاده کند می تواند حكومت دنیای اسلام را بر عهده بگیرد، ادامه داد: پیامبر در آن روز معیار حکومت در دنیای اسلام را معین و معیار های حاکمیت را تا روز قیامت برای ما معرفی کرد.

امروز افتخار همه ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر راه امیرالمومنین باشد که البته همه ما می دانیم که حکومت چهل و چند ساله جمهوری اسلامی ایران با حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله دارد اما اگر تلاش بر ادامه دادن همان مسیر و مطلوب هم همان باشد، این تلاش ایثار و فداکاری ما باید ادامه یابد و حکومت ما هر روز رنگ حکومت اميرالمومنین بگیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در روزهای پایانی دولت دوازدهم هستیم، گفت: امروز آخرین پنجشنبه این دولت است و پنجشنبه هایی که با افتتاح سر و کار داشتیم از آغاز سال ۹۹ شروع شد. بسیار خوشحالم چون فکر نمی کردم خداوند به ما توفیق دهد هر هفته افتتاح و در این افتتاح ها حضور داشته باشیم و آن را به مردم اعلام و دل مردم را شاد کنیم.

می دانم مردم ما در این سه سال و نیم با مشکلات زیاد و جنگ اقتصادی روبرو بودند که کرونا هم به آن اضافه شد و شرایط را سخت تر کرد. شرایطی مانند خشکسالی هم امسال حاکم شد و مشکلات را چند برابر کرد اما در عین حال وقتی مردم می بینند این پروژه های عظیم به دست جوانان و مهندسان خودشان افتتاح می شود در یک روز قادریم صدها کیلومتر را به بهره برداری برسانیم، بسیار مهم است.

روحانی در ادامه بیان داشت : تنها یکه پروژه امروز ۲۷۰ کیلومتر بود و ۲۷۰ کیلومتر راه آهن از یزد به اقلید بهره برداری شد و قطار مسافربری و باری حرکت خود را آغاز و راه را چند ساعت نزدیک کرد. مسیر کوتاهتر شد که هم برای تولید گران، معادن بزرگ و مسافران رفاه به وجود آورد و هم توانستیم در دو نقطه ریل را دو خط کنیم.

وی با بیان اینکه در دو خطه شدن ریل هزينه ها کمتر و ارزانتر است افزود: رقم هایی که امروز برای دو خطه شدن اعلام می شود بیشتر است که این را از وزیر راه و شهرسازی جویا می شوم. دو خطه شدن ریل برای سرعت و امنیت و آسان تر شدن دسترسی های مردم مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به بهره برداری دو خطه ریلی در اصفهان و زنجان گفت: همه اینها برای ما حائز اهميت است. دو طرح بزرگ دیگری که ريل گذاری آن به اتمام رسیده اما ۱۰ روز تا کامل شدن کار دارد را افتتاح نکردم که یکی پروژه بستان آباد به تبریز بود که تا ایستگاه خاوران پایان یافت که به دلیل برخی مسائل فنی ۱۰ روز برای حرکت قطار زمان نیاز است.

با این که امروز پیشنهاد افتتاح داشتیم کلمه افتتاح را در این دو پروژه به کار نبردم و گفتم افتتاح نشود چون خواستم دو هفته هم کار انجام و در دولت بعدی افتتاح شود. پروژه دیگر خاش زاهدان است که همه کارهای آن انجام و تکمیل شده است و این دو پروژه در هفته های آتی به بهره برداری می رساند. پروژه هایی برای آخر سال می ماند و تا پایان سال به بهره برداری می رسد. ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن یکی از افتخارات ماست که راه آهن را در دولت تدبیر و امید از ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر رساندیم.

روحانی افزود: وقتی می بینیم تمام ریل از اول تاریخ ریل کشور تا سال ۹۲ چه میزان بوده و از ۹۲ تا امروز چقدر افزایش یافته استاء باعث افتخار همه مهندسان و طراحان ما است. همينطور جاده شمال که برای ما بسیار مهم بود. روزهای نخست ریاست جمهوری خواستم نقشه شمال را بیاورند و ساعتها راجع به متوقف شدن این پروژه با مسئول وقت پروژه بحث کردیم.

رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: دلیل توقف این پروژه این بود که زمان آغاز آن در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مشکلی ایجاد شده بود که در آن زمان در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بودم و بررسی آن به من واگذار شده بود و برای همین همیشه ذهنم به دنبال اجرای این طرح بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!