جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۳:۳۹
سیاست - کد خبر : 9210
چهارشنبه، ۱۵ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

روحانی : تحریم ها درحال شکسته شدن است

به راحتی می توانیم در ماه های آینده میلیون ها دز واکسن به مردم تزریق کنیم، تا پایان تیرماه همه آنهایی که در گروه های پرخطر هستند واکسن زده می شوند.

روحانی : تحریم ها درحال شکسته شدن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) در جلسه هیئت دولت ضمن آروزی قبولی طاعات مردم در شب های قدر اظهار داشت: عشق به امیرالمومنین (ع) یکی از هدیه های خداوند به شیعیان و مسلمانان و به ویژه ملت بزرگ ایران عنایت کرده است. سراسر وجود مردم سرشار از محبت، ولات و عشق به مولا علی ابن ابی طالب (ع) است.

روحانی با بیان اینکه از شما می خواهیم به همدیگر نزدیک و وصل شوید و فاصله بین شما نباشد و نسبت به همدیگر جود ، بخشش و عطا داشته باشید، گفت: با هر بهانه کوچکی مسئله را بزرگ نکنیم و در کنار آن مسئله ای که با دست خودمان بزرگ کردیم، بذر کینه را در جامعه نیفشانیم. دل های ما پاک باشد و کنار هم قرار بگیریم، همه برادریم و مسلمانیم و ایرانی هستیم. همه تابع انقلابیم و برای سرافرازی ایران باید تلاش کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در اینجا می خواهیم نکته ای را خدمت مردم عزیز عرض کنم و آن اینکه گزارش روز یکشنبه از طرف سازمان برنامه و بودجه در دولت ارائه شد نسبت به اقداماتی که دولت در سال 99 انجام داد.

سال 99 یکی از سخت ترین سال های تاریخ ایران بود برای اینکه بدانید قدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات در بودجه 2 درصد ، به نفت و فرآورده ها 6 درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم، 8 درصد تکیه بودجه ما بر نفت بوده که در تاریخ بی سابقه است.

اتکای دولت به نفت در بودجه 2 درصد بود

رئیس جمهور گفت: از زمانی که نفت کشف شده و در اقتصاد ایران ورود پیدا کرده ، که بودجه کشور بدون اتکا به نفت اداره شود آنهایی که دولت را مورد نقد قرار می دهند که اگر نقد درست باشد بسیار هم خوب است و از آنها متشکریم. به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت در بودجه به نفت و میعانات فقط 2 درصد بوده است و این در تاریخ بسیار مسئله مهمی است و می خواستیم به دستور مقام معظم رهبری عمل کنیم و این نکته دومی است که ما در بودجه می بینیم.

اخیرا در یکی از برنامه های صداو سیما کارشناسی گفت که "دولت هر زمان در بودجه کم بیاورد، از بودجه عمرانی بر می دارد و صرف بودجه جاری کشور می کند". ممکن است گاهی اوقات اینگونه باشد اما در سال 99 ماه بودجه عمرانی را بیش از موبه قانونی آن عملیاتی کردیم که در تاریخ کشورمان چنین اتفاقی کمتر رخ داده است.

روحانی افزود: وقتی شرایط سخت می شود و ما در تحریم و کرونا هستیم درگیر این مشکلات هستیم ، قاعدتا نباید بتوانیم حقوق بگیران و بازنشستگان را کمک کنیم و بگوییم امسال سال تحریم و کرونا است و نمی توانیم کمک کنیم، اما بیشترین کمک به حقوق بگیران ثابت و بازنشستگان در همین سال 99 صورت گرفت.

به طور متوسط 34 درصد افزایش حقوق داشتیم

وی عنوان کرد: مجددا برای اینکه مردم ما به این امار و ارقام توجه داشته باشند، بهمن سال 98 را با اواسط سال 99 محاسبه کنیم. بهمن سال 98 یعنی آغاز کرونا، وسط سال 99 یعنی حدود مهرماه، حقوق کارمندان ما چقدر اضافه شده است؟ آنهایی که حقوقشان از 4 میلیون کمتر بوده، 53 درصد به حقوقشان اضافه شده و افرادی که حقوقشان بالای 6 میلیون تا 10 میلیون بوده، 34 درصد به حقوقشان اضافه شده است.

یعنی از قشرهای پائین بیشترین میزان اضافه ، قشرهای متوسط ، هم متوسط و در مجموع ما در طول این 6 – 7 ماه از بهمن سال 98 تا مهر سال 99 حساب کنیم به طور متوسط 34 درصد حقوق اضافه شده است. همچنین کسانی که 20 سال خدمت کرده اند، سه میلیون و 900 هزار تومان در فروردین ماه حقوق دریافت کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: وام های زیادی در این ایام به مردم داده شد که فقط بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان وام یک میلیون تومانی به آنان پرداخت کردیم. علاوه بر این ، 76 هزار میلیارد تومان وام برای کسب و کارهایی که در ایام کرونا دچار سختی بیشتری شدند و به مستاجران پرداخت شد. از سوی دیگر پول دو قسط سهام عدالت را هم در سال 99 پرداخت کردیم که بالغ بر 350 هزار میلیارد تومان است، البته بخش اعظمی از آن پرداخت شده و مابقی آن هم پرداخت خواهد شد.

مردم ثمره ایستادگی خود را می بینند 

روحانی با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: معنی اینکه قیمت دلار دارد کاهش پیدا می کند این است که ارزش پول ما بیشتر و تورم کاهش می یابد. مردم دارند ثمره ایستادگی و مقاومت را در وین می بینند. اگر گزارش درست باشد و دغل کاری نداشته باشد این است که پیروزی دولت در ماه های پایانی است، به مردم اعلام می کنم تحریم شکسته شده است.

به راحتی می توانیم در ماه های آینده میلیون ها دز واکسن به مردم تزریق کنیم، تا پایان تیرماه همه آنهایی که در گروه های پرخطر هستند واکسن زده می شوند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!