جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۲:۵۴
دولت - کد خبر : 10652
چهارشنبه، ۰۹ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی : امیدوارم قوه‌قضائیه از جناحی و حزبی بودن دور باشد

اگر سه قوه باهم نباشند و از هم فاصله داشته باشند کار خیلی سخت می شود، در دولت یازدهم و دوازدهم این فاصله را لمس کردیم

روحانی : امیدوارم قوه‌قضائیه از جناحی و حزبی بودن دور باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران‌زمین، رئيس جمهور حسن روحانی امروز (9 تیر ماه) در جلسه هیئت دولت با یادآوری فاجعه هفتم تیر اظهار داشت: روزهای اولیه تیرماه همواره برای ما یادآور روزهای سخت سال ۱۳۶۰ و همچنین جنایت متجاوزان در سال ۱۳۶۶ است.

دشمنان انقلاب و مردم، هفتم تیرماه ۱۳۶۰ توطئه بزرگی را از سوی مزدوران و با بمب گذاری در مقر حزب جمهوری اسلامی علیه کشور طراحی کردند. جایی که معمولا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و وزیران و مسوولان قوه قضاییه و اجتماع عده ای از سه قوه بود که معمولا در روزهای یکشنبه غروب جمع می شدند و بحث می کردند و در آن جلسه درباره رییس جمهوری آینده بحث شود.

روحانی شهید بهشتی را مظلوم بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: البته مظلومین دیگری هم بعد از ایشان شاهد بودیم ولی مظلومیت شهید بهشتی مظلومیت فوق العاده بود. تا کسی آن زمان در متن مسائل سیاسی نبوده باشد و امروز یک جوان بخواهد آن روز را در نظر بگیرد به نظر من قادر نیست این مظلومیت را درک کند.

شهید بهشتی آنقدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی نمیشد از او تعریف و دفاع کرد، در جلساتی که در طول انقلاب در ایام نهضت اسلامی ما همیشه در کنار هم و با هم بودیم حتی جلساتی که روحانیت داشت و شهید بهشتی و شهید مطهری آنجا حضور داشتند و حتی در مسجد، دانشگاه و هیچ کجا چنین مظلوم قابل دفاعی نبود.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این روزهای هفته قوه قضاییه است و ما از قضات شریف و محترم و از مسئولین قوه قضاییه و تلاش هایی که انجام میدهند، تجلیل می کنیم و امیدواریم قوه قضاییه ما با علم و دانش و دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب قانون و بی طرفی کامل بدون وابستگی به احزاب و گروهها و جناحها عمل کند.

چیزی که می تواند قوه قضاییه را بشکند و نابود کند وابستگی حزبی و جناحی است. ان شاء الله قوه قضاییه ما از جناحی و حزبی بودن دور باشد و کاملا بی طرف باشد.

روحانی افزود: قوه قضاییه، همه مردم به آن اعتماد داشته باشند چرا که آخرین پناهگاه است. هرکس هر ظلمی ببیند تظلم خواهی می کند و می داند که در پایان یک دادگاه عدلی وجود دارد و قاضی هست. البته ما باید برای قضات امکاناتی فراهم کنیم چرا که حکم قاضی وابسته به گزارشاتی دارد که ضابطین قوه قضاییه تهیه می کنند. گزارش ضابط پایه پرونده است و بعد گزارشاتی که کارشناسان در حوزه های مختلف می دهند.

برای ما بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه ای داشته باشد که شهید بهشتی بنیانگذاری کرد. من آن روزها یادم هست هیچ کس به اندازه شهید بهشتی توهین و افترا دروغ و تهمت نمی دید. ایشان رئیس قوه بود و بالاترین مقام قضایی بود همه احساس امنیت داشتند. نمیخواهم بگویم این توهین ها درست بود، ولی چنین جوی وجود داشت یک نفر در مخیله اش نمی آمد که مثلا اگر به شهید بهشتی کلمه ای بگوید ناعادلانه او را دستگیر و محاکمه کنند چون این قوه قضاییه را این مرد بزرگ بنیانگذاری کرد و باید از آن پایه و چارچوب و آن مسیری که آن بزرگوار برای این قوه گذاشته باز هم استفاده و بهره برداری شود. 

رییس جمهوری با بیان اینکه در کار کشور همیشه نیازمند به همکاری سه قوه هستیم، گفت: اگر سه قوه باهم نباشند و از هم فاصله داشته باشند کار خیلی سخت می شود. در دولت یازدهم و دوازدهم این فاصله را لمس کردیم که چقدر کار را برای دولت و مردم سخت می شود. امیدواریم شرایط بهتری پیش روی نظام و دولت آینده باشد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش درباره حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت گفت: به کارکنان شرافتمند صنعت نفت قول میدهم مشکل آنها حل خواهد شد. ما این را دنبال میکنیم وزیرنفت دنبال می کند ما این مشکل را حل خواهیم کرد. نمیگذاریم از نظر حقوق و دستمزدی که باید دریافت کنند، دچار محدودیت شوند و اگر در گوشه ای محدودیت به دلیل مقررات بودجه آمده، این را برایشان حل و فصل خواهیم کرد.

رییس جمهوری گفت: اما برخی از کارکنان و کارگران در اختیار پیمانکاران هستند. در مناطق نفتی پیمانکار زیادی فعالیت می کنند و اینها از کارگرانی استفاده می کنند و اگر اینها مشکلاتی دارند به وزیر کار دستور می دهم که پیگیری کند و مشکلات آنها را حل و فصل کند.

البته این مشکل ربطی به بخش نفت ندارد آنها ممکن است در مناطق نفتی کار می کنند منتها بحث کارگر و پیمانکار است و آنها باید حل و فصل کنند و وزارت کار در این زمينه دنبال کند که این مسئله حل و فصل شود. 

روحانی تصریح کرد: من اعلام می کنم که هیچ مشکلی ما در تولید، انتقال، توزیع و یا صادرات نفت و فرآورده های نفتی نداشتیم و نخواهیم داشت. ان شاء الله هیچ مشکلی در این زمینه ها نیست. برخی دستگاههای ضدایرانی ماهوارهای تبلیغاتی می کنند که نادرست و غلط است. 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!