شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۳۴
دولت - کد خبر : 9928
چهارشنبه، ۱۲ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

روحانی : الان کسی نمی‌تواند بگوید که برجام بد است

خدا را شکر که بعد از هشت سال همه به این نتیجه رسیده اند که مذاکرات درست است و هیچ کسی از تقابل استقبال نمی کند

روحانی : الان کسی نمی‌تواند بگوید که برجام بد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (12 خرداد) در جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به روزهای تاریخی پیش رو اظهار داشت: 13 و 14 و 15 خرداد روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. 13 خرداد همان روزی است که امام بزرگوار آن سخنرانی معروف عصر عاشورا در مدرسه فیضیه را ایراد کردند.

اساس تفکرات امام در نهضت اسلامی و در انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود، ایشان آگاهی مردم اولین رکن اساسی را برای نهضت و انقلاب می دانستند. آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی این را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می دانستند.

روحانی افزود: یکی از روزهای بسیار تاریخ ساز ما 14 خرداد سال 68 است، صبح 14 خرداد مردم مطلع شدند که امام رحلت کردند و غم سراسر کشور را فرا گرفت و اشک از گونه های مردم سرازیر بود. اما علیرغم آن سوگ بزرگی که مردم با آن مواجه بودند، متانت و سکینه و وقاری را خداوند بر قلوب مردم حاکم کرده بود. سراسر کشور آرام بود و این آرامش 14 خردا 68 از عجایب تاریخ انقلاب اسلامی است و این نشان می دهد که مردم ما چقدر با عظمت بودند آن هم در شرایطی که با عراق به یک آتش بس واقعی نرسیده بودیم.

رئیس جمهور در مورد انتخابات گفت: صندوق آرا نتیجه انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، راه حلی که امام برای اداره کشور داد از طریق انتخابات و مردم بود و "میزان رای ملت است"، شعار اصلی امام راحل بود. مردم باید نقش اصلی و تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند، نباید از راه امام فاصله بگیریم ، روز به روز باید به امام و آرمان های امام نزدیک تر شویم و نباید اجازه دهیم سیر قهقرایی اتفاق بیافتد.

نکند فردی از روی نادانی بگوید که حالا اگر مردم در انتخابات کم حاضر شوند مهم نیست، یک نفر هم ترین مسئله را می گوید مهم نیست! در حالی که صندوق و انتخابات مهم ترین مسئله ماست.

روحانی در مورد برجام بیان کرد: خدا را شکر که بعد از هشت سال همه به این نتیجه رسیده اند که مذاکرات درست است و هیچ کسی از تقابل استقبال نمی کند. بعضی ها می گویند اگر ما بیاییم بهتر مذاکره می کنیم، خب چه بهتر اهلا و سهلا، مهم این بود که بفهمید راه مذاکره و تعامل با جهان است که الحمدالله در این هشت سال فهمیدید که مذاکره راه حل است. امروز کسی نمی تواند بگوید که برجام بد است.

من نمی خواهم نطق خداحافظی انجام دهم، هنوز دو ماه دیگر در خدمت مردم هستیم و به موقع حرف هایی که باید گفته شود را خواهم گفت. اگر امروز دولتی قوی با پشتوانه آرا قوی مردم در کشور روی کار نبود، گذراندن 3 سال و نیم جنگ تمام عیار اقتصادی به مراتب سخت تر از امروز نبود. اما تدبیر این دولت کاری کرد که ترامپ نتوانست خود را از انزوا و تنهایی نجات دهد. ترامپ برخلاف عهد از برجام خارج شد اما تنها ماند، چرا از شکست ترامپ و پیروزی سیاسی ملت ایران کمتر صحبت می شود؟ بارها ترامپ در شورای امنیت شکست خورد.

وی در ادامه گفت : به مردم قول دادیم تا پایان دولت کرونا را مهار می کنیم، البته کار بزرگ بر دوش مدافعان سلامت بوده و بر دوش مردم بوده است. با ادامه واکسیناسیون در کشور ما این بیماری را در پایان دولت مهار شده تحویل خواهیم داد. واکسن هم انشاالله در کشور با حرکت بسیار خوب شاهد تحول در این زمینه باشیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!