شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۴۹
ورزشی - کد خبر : 2324
سه شنبه، ۲۹ بهمن، ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۹

روایتی از ناکامی نمایندگان ایران در آغاز هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

به نظر می رسد کادر فنی استقلال باید فکری اساسی به حال این روزهای تیم خود بکنند تا در ادامه راه با چنین نتایجی رو به رو نشوند.

روایتی از ناکامی نمایندگان ایران در آغاز هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا


رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا وارد هفته دوم خود شد و دو نماینده از کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند، شهرخودرو و استقلال که در کمال تاسف هردو تیم تن به شکست دادند. شهرخودرو دومین شکست متوالی خود را تجربه کرد و استقلال هم بعد از ناکامی در کسب پیروزی مقابل تیم گمنام عراقی اولین باخت خود در این فصل لیگ قهرمانان را متحمل شد. بدون احتساب دیدارهای دو نماینده دیگر ایران که امروز برگزار می شود، نمایندگان کشورمان تاکنون 6 مسابقه در لیگ قهرمانان انجام داده اند که حاصل آن 4 شکست ، یک تساوی و یک برد بوده است. این آمار نشان دهنده وضعیت نامطلوب فوتبال ایران در سطح آسیا می باشد، در ادامه به بررسی دو دیدار برگزار شده روز اول از هفته دوم لیگ قهرمانان برای نمایندگان ایران می پردازیم.

 

  • شهرخودرو، تازه واردی که به آسیا عادت ندارد


تیم شهرخودرو که برای نخستین بار حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند در 2 دیدار ابتدایی خود شروع مطلوبی نداشته و شکست خورده است. شهرخودرو در دومین دیدار خود به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که درنهایت با نتیجه 3 بر صفر باخت سنگینی را تجربه کرد، شاگردان سرآسیایی در مقابل صدرنشین لیگ ازبکستان بازی را خوب شروع کردند و موقعیت های خوبی را نیز ایجاد کردند. محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری دو یار باتجربه شهرخودرو که سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان به همراه تیم ذوب آهن را نیز در کارنامه دارند بهتر از سایر بازیکنان عمل کردند، البته وجود سید مهدی رحمتی درون دروازه هم که جزو رکوردداران لیگ قهرمانان آسیا به شمار می رود از نکات مثبت برای شهرخودرو به شمار می رفت. نیمه نخست این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا شهرخودرو به کسب اولین امتیاز آسیایی خود امیدوار باشد.


با آغاز نیمه دوم تیم میزبان به گل زودهنگام دست پیدا کرد و بازیکنان شهرخودرو که تمرکز خود را از دست داده بودند بلافاصله گل دوم راهم دریافت کردند. در ادامه این تیم پاختاکور بود که بر بازی مسلط شد و در دقایق پایانی گل سوم را هم وارد دروازه رحمتی کردند تا نماینده تازه وارد ایران همچنان در حسرت کسب نخستین امتیاز خود در آسیا بماند.


شاید توقعات از تیم شهرخودرو به اندازه دیگر نمایندگان بالا نباشد، انها برای اولین بار در لیگ قهرمانان حاضر می شوند و علاوه بر این مربی تیم هم جدا شده و کادر فنی جدید برای هماهنگی با تیم نیاز به زمان دارد. نکته دیگر که از بدشانسی های شهرخودرو به شمار می رود این است که در اولین سال حضور آنها، تیم های ایرانی از میزبانی در دور رفت بازی ها محروم هستند و این موضوع در جریان مسابقات تاثیرگذار است. میزبانی شهرخودرو از رقبای خود در ورزشگاه مدرن امام رضا و با حضور تماشاگران پرشور این تیم مسلما شرایط دیگری را برای نتیجه گیری این تیم فراهم می کند.

 

  • نخستین شکست فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال


استقلال در دومین دیدار خود مقابل الاهلی عربستان قرار گرفت، این دیدار به میزبانی الاهلی در کشور کویت برگزار شد. استقلال پیش از این 2 بار مقابل الاهلی قرار گرفته بود که در هردو دیدار موفق به شکست این تیم شده بود و فرهاد مجیدی هم در ان دو دیدار برای استقلال گلزنی کرده بود، مجیدی برای این بازی ترکیبی متفاوت را به زمین فرستاد. استقلال با وجود تعداد مصدومان زیادی که داشت بازهم بدشانسی آورد و قبل از بازی علی کریمی و فرشید باقری را به دلیل سرماخوردگی شدید از لیست خود کنار گذاشت. از سوی دیگر زوج مخوف خط حمله این تیم یعنی "شیخ دیاباته" و "مهدی قائدی" هم در این دیدار حضور نداشتند. الاهلی هم در غیاب سه بازیکن خط حمله خود " بلایلی" ، "جانینی" و " عمر السوما" با ترکیبی متفاوت پای به این دیدار گذاشته بود.


الاهلی شروع بهتری در نیمه اول داشت و چند حمله خطرناک ولی نصف و نیمه ای را روی دروازه استقلال ترتیب داد، در دقیقه 18 بود که خطای سید حسین حسینی روی مهاجم حریف باعث اعلام ضربه پنالتی از سوی داور شد. بازیکن عربستانی به راحتی و برخلاف جهت حرکت حسینی توپ را وارد دروازه استقلال کرد، در ادامه استقلال به بازی برگشت و ارسلان مطهری روی اشتباه خط دفاعی الاهلی گل مساوی را به ثمر رساند. استقلال بعد از زدن گل مساوی کمی بی مهابا حمله می کرد و همین باعث ایجاد فضای خالی در پشت مدافعانش می شد، در یکی از همین صحنه ها بود که محمد دانشگر از بازیکن الاهلی عقب افتاد و گل دوم تیم عربستانی به آسانی وارد دروازه استقلال شد. اما استقلال بار دیگر بر بازی مسلط شد و در دقایق پایانی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که وریا غفوری این موقعیت مناسب را از دست داد و ضربه او توسط دروازبان حریف مهار شد.


تصمیم جنجالی کمک داور امتیاز را از آبی ها گرفت


با آغاز نیمه دوم حملات استقلال شدت بیشتری گرفت و این تیم صاحب توپ و میدان بود، الاهلی هم دل به ضد حملات بسته بود و موقعیت زیادی به دست نمی آورد. مجیدی در این نیمه زکریا مرادی و مرتضی تبریزی را به زمین فرستاد تا نیروی تازه نفس در خط حمله استقلال حضور داشته باشد، مرادی بعد از ورود به زمین عملکرد خوبی داشت و چند موقعیت را هم برای هم تیمی های خود فراهم کرد. فشار حملات استقلال در دقیقه 88 جواب داد و شوت سرکش ارسلان مطهری گل مساوی را برای آبی ها به ارمغان آورد، اما کمک داور مسابقه در یک تصمیم غیرمنتظره و مشکوک گل را آفساید اعلام کرد، اعتقاد داور بر این بوده که محمد دانشگر در هنگام ضربه مطهری مقابل دید دروازبان الاهلی بوده و گل خطا اعلام شد. تصمیم داور آب سردی به پیکر خسته بازیکنان استقلال بود، باوجود 7 دقیقه وقت اضافه ای که برای نیمه دوم در نظر گرفته شد اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا در دیداری که حق استقلال کسب حداقل امتیاز بود این اتفاق رخ ندهد.


هرچند می توان نقش داوری را در نتیجه دیدار استقلال تعیین کننده دانست و همچنین نبود بازیکنان کلیدی استقلال را از عوامل ناکامی این تیم تلقی کرد، اما تیم حریف هم در غیاب چند بازیکن اصلی و کلیدی خود در این دیدار حاضر شده بود و همچنین مدافع میانی خود را هم به دلیل مصدومیت در نیمه نخست از دست داد. به علاوه اینکه استقلال در مقابل تیمی قرار گرفت که بدون مربی در این دیدار حضور پیدا کرده بود، به نظر می رسد کادر فنی استقلال باید فکری اساسی به حال این روزهای تیم خود بکنند تا در ادامه راه با چنین نتایجی رو به رو نشوند.


در ادامه هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تیم های سپاهان و پرسپولیس مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت، سپاهان به مصاف تیم قدرتمند السد قطر که ژاوی هرناندز را به عنوان سرمربی در اختیار دارد خواهد رفت و پرسپولیس هم در امارات مقابل الشارجه قرار می گیرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!