پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۵۳
خاورمیانه - کد خبر : 10076
دوشنبه، ۱۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رهبر بوکو حرام در نیجریه توسط داعش کشته شد

مرگ ابوبکر شیکاو، رهبر گروه "بوکو حرام" در نیجریه توسط گروه تروریستی داعش تایید شد.

رهبر بوکو حرام در نیجریه توسط داعش کشته شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، بنا به ادعای "ابومصعب البرناوی"، رهبر به اصطلاح "ولایت آفریقای غربی" وابسته به داعش، در یک فایل صوتی گفت که ابوبکر شیکاو هجدهم ماه مه در پی یک انفجار زمانی که نیروهای بوکوحرام در نبرد با داعش بودند کشته شد.

بنا به ادعای کسانی که ابومصعب را می شناسند، صدای ضبط شده به رهبر گروه داعش در غرب آفریقا تعلق دارد.

پیشتر مقام‌های اطلاعاتی نیجریه گفته بودند که رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در پی بالا گرفتن درگیری بین شبه نظامیان تحت امرش با تروریست‌های وابسته به داعش یا کشته و یا به شدت زخمی شده است.با این حال یک مقام بوکوحرام در ایالت بورنو ادعاهای مطرح شده درباره ابوبکر شیکاو را رد کرده و آن را جدیدترین مورد از ادعاهای غلط سرویس‌های اطلاعاتی درباره از بین رفتن این رهبر تروریست خوانده بود.

با مرگ رهبر گروه تروریستی بوکوحرام داعش در استان آفریقای غربی همچنین به ذخایر تسلیحات، مهمات و غنائم شیکاو دسترسی خواهد یافت.در سطح استراتژیک، تصرف اراضی بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه، یک منطقه به بزرگی هزاران مایل در امتداد این منطقه تا مکان‌هایی مثل مالی و مرز لیبی را که گروه‌های وابسته به داعش در آنجا تحرکاتی دارند، به هم پیوسته می‌کند.

گروه‌های وابسته به داعش همواره نیروی غالب در این منطقه نبودند. برای سال‌ها، القاعده اصلی‌ترین سازمان افراطی در اکثر مناطق ساحل بود، حتی پس از ظهور رقیبش در سال ۲۰۱۴. اما زمانی که درگیری این دو گروه در ۱۸ ماه پیش، بعد از یک دوره طولانی همزیستی آغاز شد، این داعش بود که بهتر عمل کرد و این برتری به آن اجازه داد تا از شرایط موجود در سراسر این منطقه سود ببرد.

داعش مسئول انفجار لیبی است

گروه تروریستی داعش همچنین مسئولیت انفجار انتحاری در جنوب لیبی را که به کشته شدن دو افسر پلیس و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

این گروه تروریستی اعلام کرد که در حمله‌ای انتحاری یکی از اعضای مسلح این گروه یک ایست امنیتی را در شهر سبها در جنوب لیبی هدف قرار داد که در جریان آن دو افسر ارشد پلیس کشته شدند.بنا به اعلام سخنگوی "ارتش ملی لیبی" در نتیجه انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک ایست بازرسی در شهر سبها جنوب لیبی ، ۴ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.وی گفت: "یک بمبگذار انتحاری با خودرویی بمب‌گذاری شده به ایست بازرسی سبها حمله کرد که در پی آن رئیس اداره تحقیقات جنایی این شهرستان و ۳ نفر دیگر که هنوز هویت آنها فاش نشده است ، کشته شدند."شورای شهرداری سبها بعدا در بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که این حمله منجر به کشته شدن "ابراهیم عبدالنبی"، رئیس اداره عمومی تحقیقات جنایی در سبها، و " عباس شریف" از نظامیان ارشد لیبی و همچنین جراحت احمد الجوهیمی ، یکی از عناصر دولت شد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!