جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۵۳
رهبری - کد خبر : 13802
يكشنبه، ۲۳ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

رهبر انقلاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را منصوب کردند

شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه ی بخش های گسترده ی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است

رهبر انقلاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را منصوب کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی با انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای یک دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضای سابق به ویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسيله مصون سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه ای بیگانگان دانستند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدالله والصلاة على رسوله المصطفی و آله الاطهار، سلام الله عليهم اجمعين

ورود در دومین چهلواره ی انقلاب اسلامی که با آغاز سدهای جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسيب شناسانه و روزآمدساز، به مجموعه ای از زیرساخت های تمدنی را ضروری می سازد. در راس این مجموعه، مقوله ی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهنده ی همه ی اقدام های اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتاب دهنده یا کند کننده ی آن است.

این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتا ناظر به ارتقای نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه های گوناگون کشور به مقوله ی فرهنگ و پدید آمدن این باور عمیق است که فرهنگ سازی در هریک از اجزاء تمدنی جامعه، برترین وسیله ی پیشرفت و موفقیت آن و بی نیاز کننده از ابزارهای الزام آور و تحکمی است.

همچنین ناظر به این نکته حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه ی بخش های گسترده ی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیله ی مصون سازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه ای برنامه ریزی شده ی بیگانگان بدخواه است.

ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاه های متصدی آن به سمت ارزش ها و هدف های انقلاب، و برآوردن نیازهای فكری این دستگاه ها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.

شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینه ها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض می دانم از همه ی اعضاء محترم که در دوره های مختلف نقش آفریده اند، به ویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دوره ی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگزاری کنم و ادامه ی کمک های مشاوره ای آنان را به این شورا درخواست نمایم.

اینک برای دوره ی جدید که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد، اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می کنم.

اشخاص حقوقی: فعلا روسای سه قوه و دستگاه هایی که تاکنون عضو شورای عالی بوده اند.

و اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانکی پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل، جناب آقای حسن رحیم پور ازغدی، جناب آقای علی اکبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور کبکانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدی عراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ زاده، جناب آقای احمد واعظی.

نکات حائز اهمیتی در پیوست این حکم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید.

توفيق همگان را از خداوند متعال مسالت می کنم.

سیدعلی خامنه ای

۱۴۰۰/۸/۲۳

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!