پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۱:۴۶
سیاست - کد خبر : 9167
يكشنبه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

رهبر انقلاب : غربی ها می خواهند سیاست خارجه ایران زیر پرچم آنها باشد

این را همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی شود، در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می کنند

رهبر انقلاب : غربی ها می خواهند سیاست خارجه ایران زیر پرچم آنها باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره به ایام قدر و فضیلت این ماه فرمودند: این ماه ضیافت الهی است، برترین ضیافت های الهی در همین ایام مبارک است. این دعایی که می کنید ، این توسلی که می کنید این اشکی که می ریزید ضیافت های پروردگار است که به شما اعطا شده است و برای خودتان و همه برادران دینی تان و کشور و جامعه تان دعا کنید و از خدا مطالبه و درخواست کنید و مطمئن باشید اجابت می شود.

رهبر انقلاب با بیان اینکه دو شب از شب های قدر باقی است ، افزودند: درباره امیرالمومنین (ع) در معرفی شخصیت ایشان یک مرحله امامت است، امامت نه به معنای ریاست دین و دنیا، بلکه امامتی که خدای متعال به حضرت ابراهیم فرمود انی جاعلک ناس اماما، این در زمان سالخوردگی حضرت ابراهیم بوده است. چون حضرت در پاسخ به ذریه خود اشاره می کند و معلوم است که این مربوط به دوران پیری است، چون قبل از آن فرزندی نداشتند. گذشته از این مقامات، امام علی (ع) در مقامات دنیوی هم شخصیتی بی نظیر است و بعد از پیامبر شاید کسی را نشود با این خصوصیات پیدا کرد. به همین خاطر است که شیعه و غیر شیعه و غیرمتدین به هیچ دینی ، این ها امیرالمومنین را دوست می دارند و به ایشان ارادت دارند.

شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود

آیت الله خامنه ای عنوان داشتند: خدا را شکر که مردان فداکاری در زمان ما هستند و بودند و دیدیم کسان زیادی را که در این جهت به امیر مومنان اقتدا کردند و عاشق شهادت بودند و خدای متعال تصیب آنها کرد. شهید سلیمانی را تهدید کرده بودند که تو را به قتل خواهیم رساند، ایشان به دوستان گفته بود من را به چیزی تهدید می کنند که در کوه و پستی و بلندی به دنبال آن هستم. ان شاءالله خدا ما را جزء برخوردار شوندگان این مزیت بزرگ قرار دهد.

فرمایشات رهبر انقلاب در مورد روز معلم

ایشان با اشاره به روز معلم فرمودند: روز معلم در جمهوری اسلامی برابر است با شهادت مرحوم شهید مطهری، خصوصیاتی در ایشان است که این برای همه معلمین چه معلمین حوزه های علمیه ، چه دانشگاه ها و مدارس بایستی همه این را الگو قرار دهند. خب مرحوم مطهری مرد متفکری بود، عالم بود، فیلسوف بود، فقیه بود. این خصوصیات در ایشان بود لکن خصوصیات خیلی مهم و ویژگی ایشان بود که هم تولید فکر می کرد هم نشر فکر ، نشر فکر خیلی مهم است این بزرگوار آرام و قرار نداشت. مخاطب خودش را هدایت می کرد و به آنها آرامش و اطمینان می بخشید در مسیر فکر درست، شهید مطهری مسئولیت شناس و تکلیف گرا بود واقعا دغدغه تکلیف داشت.

در کشور ما خوشبختانه امروز امکان آموزش به شکل گسترده ای وجود دارد، در گذشته این مقدار آموزش برای جوانان و نوجوانان و کودکان فراهم نبود که امروز به برکت جمهوری اسلامی وجود دارد. خود معلمین هم یک بخش مهمی از همین امکانات هستند، یعنی امکان آموزش با افزایش تعداد معلمین و سواد بالای آنها شکرخدا غنایی پیدا کرده است. معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، اگر حکومت عمومی کشور را به حرکت یک پساه تشبیه کنیم، افسران جوان این مجموعه عبارتند از معلمین عزیز ، خود آنها باید این نقش را باور کنند.

کارگر ستون اصلی تولید است

رهبر انقلاب درباره روز کارگر اظهار داشت: راجع به روز کارگر ما سال گذشته برنامه خوبی داشتیم ، برنامه دورادور بود ولی با مراکز متعدد کارگری ارتباط تصویری برقرار شد و با کارگران دیدار کردیم ولی امسال متاسفانه با رواج اخیر کرونا امکان این مسئله نیز میسر نشد و این تبعه انگلیسی ویروس ظاهرا خطرش از دیگر انواع کرونا بیشتر است. در ارتباط با حمایت از کارگران و ایجاد کار دو سه مطلب عرض می کنم، در ارتباط با تمجید کار همین بس که خدا و پبغمبر دست او را دوست دارد، پیغمبر خدا دست کارگر را بوسید.

در یک اقتصاد تولیدمحور که قصد دارد روی پای خود بایستد کارگر نقش اصلی را ایفا می کند و یکی از مهمترین نقش ها با کارگر است چراکه تولید وابسته به کارگر است. این نقش از نقش هایی است که مردم باید به آن توجه کنند و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و دستگاه های تبلیغی در این حوزه فعالیت کنند. جامعه کارگری حق بزرگی به گردن همه آحاد جامعه دارد، چون در اقتصادی که می خواهد روی پای خودش بایستد و تکیه به خارج از کشور ندارد در چنین اقتصادی کارگر نقش مهمی ایفا می کند و ستون اصلی تولید است.

در جمهوری اسلامی البته حق کارگران بیشتر از جاهای دیگر است، چون از اول تشکیل این نظام بدخواهان تلاش کردند جامعه کارگری را در مقابل نظام قرار دهند اما این جامعه در کنار نظام ایستاد و حق بزرگی بر گردن نظام جمهوری اسلامی دارند. مسئله حمایت از کارگران مسئله مهمی است و در صحبت هایی که راجب کارگران کرده ام تاکید دارم این شعار امسال ما ، پشتیبانی یکی از انواع پشتیبانی از تولید خمایت از کارگران است.

نباید مردم از انتخابات دلسرد شوند

ایشان در مورد انتخابات پیش رو هم فرمودند: دو مطلب ، یکی اینکه انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد، مطلب دیگر این است که انتخابات را با حرف های بیهوده و وعده های فریبنده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد. کسانی مایل هستند در این کارزار شرکت کنند و به معنای واقعی برای مردم کار کنند. انتخابات فرصت بی بدیلی است که هیچ چیزی جای آن را در استحکام پایه های نظام نمی گیرد.

وقتی مردم حضور پیدا کنند هیچ قدرتی نمی تواند کشور را تکان دهد ف پس هر کسی که در انتخابات شرکت می کند برای سرنوشت کشور و آینده آن تلاش می کند.

عده ای مردم را دلسرد می کنند، خدشه کردن در انتخابات و در دستگاه هایی چون شورای نگهبان غلط است. همه انتخابات های ما سالم بوده است، ممکن است تخلفاتی در گوشه و کنار بوده که رخ داده است، اما تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است. مواردی بوده که شکایت شده و ما پیگیری کردیم و تحقیق جدی کردیم، تخلفی که خلاف امانت باشد مطلقا در انتخابات ما نبوده است.

برخی انتخابات را زمانی قبول دارند که نتیجه همان چیزی باشد که آنها می خواهند، اگر مطلوب آنها درامد قبول می کند انتخابات را متهم می کنند و کسانی که برگزار کننده بوده اند را متهم می کنند. گاهی هم مثل 88 اغتشاش راه می اندازند، البته متهم کردن ها بی اخلاقی است و اغتشاش جرم است.

برخی اظهارات مایه تعجب و تاسف است

مسئله بعدی این است که اظهاراتی برخی از کسانی که وارد میدان می شوند انجام می دهند که اظهارات خوبی نیست. حرف های فریبنده است که هیچ پشتوانه فکری و برنامه ای ندارد، چیزی می گویند بدون اینکه امکانات کشور را بشناسند. برخی از این برادران که وارد عرصه می شوند از خیلی امکانات کشور شاید مطلع نشوند، باید برنامه به معنای واقعی کلمه داده شود. باید طوری باشد که وقتی کارشناسان به حرف یک فرد نگاه می کنند ببینند متقن است.

از برخی مسئولین کشور هم این روزها حرف هایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و مایه تاسف است. شنیدیم رسانه های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم پخش کرده اند، انسان متاسف می شود وقتی اینها را می شنود.

برنامه های کشور اعم از برنامه های نظامی و علمی و فرهنگی و دیپلماسی است. و مجموعه این ها سیاست کشور را تشکیل می دهد. این که این بخش آن بخش را نفی می کند اصلا معنی ندارد و این خطای بزرگی است که از مسئولین جمهوری اسلامی نباید سر بزند، انصافا نیروی قدس بزرگ ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست. این نیرو سیاست جمهوری اسلامی را قوت بخشید، غربی ها اصرار دارند که سیاست خارجه ایران زیر پرچم انها باشد. میل آنها این است چون سال ها اینطور بوده است. لذا جمهوری اسلامی با چین ارتباط برقرار می کند آنها ناراحت می شوند، با روسیه ارتباط برقرار می کند آنها ناراحت می شوند.

این را همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی شود، در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می کنند. البته وزارت خارجه هم مشارکت دارد اما مجری است. در کشور ما هم شورای عالی امنیت ملی است و همه حضور دارند. تصمیم گیری می شود و وزارت خارجه به شیوه های خود باید اجرا کند. مراقب دشمن شادکردن ها باشیم، من امیدوارم همه مسئولین کشور که واقعا مایل هستند خدمت کنند به نظام جمهوری اسلامی و مردم شان ان شاءالله خدا توفیق دهد بتوانند به بهترین وجه انجام دهند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!